Zastajanje vode je težava, ki se v telesu največkrat odraža kot občutek napihnjenosti, videz zabuhlega obraza, oteklih nog in rok, nezmožnost izgube telesne teže ter pomanjkanje energije. Kopičenje odpadne vode v telesu nam tako lahko uniči še tako prijeten dan. Občutek neprijetnega napihovanja in oteklih okončin nas lahko spravita iz tira že ob natikanju najljubšega para čevljev ali pomarjanju oblekice.

Vzroki za zastajanje odpadne vode v telesu

O zastajanju vode govorimo takrat, ko se tekočina neustrezno izloča iz telesa oz tkiv, vključujoč kožo. Poznamo generalno zastajanje vode po celem telesu in lokalizirano (npr. ko imamo zgolj otekle noge).

Simptomi kopičenja vode v telesu so:

  • Otekanje posameznih delov telesa (nog, rok, obraza …)
  • Napihnjen trebuh
  • Občutek togosti telesa, neprijetne bolečine
  • Nihanje telesne teže
  • Pomanjkanje energije
  • Bolečine v sklepih

Razlogi za kopičenje  vode v telesu: 

  • Dolgotrajno stanje na mestu
  • Kontracepcijske tabletke
  • Menstruacija in čas pred menstruacijo
  • Menopavza
  • Pomanjkanje posameznih hranil (npr. beljakovin in vitamina B1)
  • Uživanje posameznih zdravil (npr. tista za regulacijo visokega krvnega pritiska)
  • Kronična venska prepustnost
  • Visok vnos soli 

Kako si lahko pomagamo sami?

Večji vnos beljakovin: beljakovine lahko pripomorejo k lažji odpravi odvečne vode iz telesa.
Uživanje banan, saj so bogate s kalijem, ki odpravlja vodo iz telesa.
V prehano redno vključite zelje, kumarice, peteršilj, sj so naravnost odlični naravni diuretiki.
Zmanjšajte pitje kave, pravega čaja in alkohola, ker vas močno dehidrirajo.
Priporočamo tudi dodatni vnos magnezija.
Obisk osebnega zdravnika: zastajanje vode v telesu je lahko znak za težave s srcem, ledvicami ali jetri zato ne bi bilo odveč, da ob resnejših težavah z zastajanje vode obiščete osebnega zdravnika.

Pijte več vode! Morda se sliši kontra-produktivno, toda ravno zaradi pomanjkanja vode pride  do njenega zastajanja. Zato pomagajte telesu očistiti telo vseh toksinov, ki se nabirajo v zastali  vodi z dodatnimi količinami čiste vode ali nesladkanega čaja.

Pišite dnevnik živil, ki ste jih zaužili skozi dan. Ta vam bo pomagal razumeti povezanost  zastajanja vode s posameznim živilom.

Zmanjšajte vnos soli, saj ta absorbira vodo in tako sproži njeno košičenjeKot pri vsakem zdravem slogu življenja tudi pri težavah z zastajanjem vode priporočamo uravnoteženo in zdravo prehrano.

V obroke vključujte zelenjavo, ko gre za ogljikove hidrate posegajte po polnozrnatih, ki se presnavljajo počasi, zmanjšajte količino soli in sladkorja …

Vadba: toplo priporočamo 20 min gibanje na dan, četudi gre za krajši sprehod.

Drenažne kapsule Alinea

Poskusite drenažne kapsule Alinea iz francoskih laboratorijev Vitarmonyl. Te vsebujejo bezeg, navadni koprc, grozdne tropine in citruse, so pa tudi vir vitamina C.

Alinea drainer detox in celulit kapsule tudi zmanjšujejo videz celulita in dajejo občutek vitkosti, saj včasih zmotno zamenjujemo zastajanje odvečne vode v telesu s prekomernimi kilogrami.