Zamislite si moža in ženo, ki sta ugotovila, da sta si zadnjih nekaj mesecev privoščila preveč nezdravih prigrizkov po večerji, kar je tehtnica tudi potrdila. Odločita se, da se bosta podala na zdravo dieto in se znebila odvečnih kilogramov. Seveda si želita ta proces čim bolj pospešiti in čez dva meseca se je mož uspešno znebil kar nekaj odvečne teže, ženi pa se je z enakim režimom prehrane, kazalec na tehtnici komajda premaknil. Zveni znano?

V študiji iz leta 2016, ki jo je objavila revija JAMA, so ugotovili, da je bilo med leti 2013 in 2014 35% moških in 40% žensk predebelih. Medtem, ko je procent debelosti pri moških od leta 2005 do leta 2014 ostal skorajda isti, se je pri ženskah procent skrajno predebelih žensk iz leta v leto povečeval.

Tema o odvečni teži je včasih zelo občutljiva, vendar če imate težave z odvečno težo, je sedaj čas, da se tega zavedate in vendarle naredite nekaj korakov v pravo smer. Spodaj si preberite najpogostejše razloge, zakaj imajo ženske težave z izgubo telesne teže in kako jih odpraviti.

Napačna prehrana

Preveč industrijsko predelane hrane in sladkorja. Kako ugotoviti? Preglejte hladilnik in shrambo ter ugotovite, če sta morda polna industrijsko pakirane hrane. Kaj narediti? Zmanjšajte vnos živil, ki so umetno pridelana in vedno preberite deklaracijo.

Napačen trening

Preveč kardio vadbe in/ali ne dovolj vaj za moč ter mišljenje, da je hoja dovolj. Kako ugotoviti? Pošteno in objektivno preučite vaše tedenske treninge. Kaj narediti? Za izgubo telesne teže je visoko intenzivna vadba, ki traja 20 minut, boljša izbira kot srednje intenziven kardio trening. Delajte vaje za moč vsaj 3 x tedensko.

Problemi s čitnico

Hormoni ščitnice lahko postanejo neuravnovešeni zaradi več razlogov. Kako ugotoviti? Simptomi neuravnovešenih hormonov ščitnice so nespečnost, utrujenost, nervoza, nerazložljivo povečanje in zmanjšanje telesne teže, neenakomeren srčni utrip  itd.

Kaj narediti? Posvetujte se z osebnim zdravnikom, katere teste bi morali opraviti, da bi ugotovili, če so vaši ščitnični hormoni neuravnovešeni. Ugotovite, če je morda za to kriva prehrana, ki vsebuje preveč joda ali pa vam morda nevšečnosti povzročajo malgamske zalivke v zobeh. Lahko opravite tudi domači test vsebnost hormona TSH (tirotropin) v krvi, ki je zaslužen za pravilno delovanje ščitnice. Rezultati so vidni že po 10 minutah.

Hormonsko neravnovesje

Stresni hormon kortizol lahko zavira vaš napredek pri izgubi telesne teže. Kako ugotoviti? Razmislite, če morda živite v nenehnem stresu in imate pogoste napade tesnobe, težave s spanjem ali pa visok krvni pritisk.

Kaj narediti? Poskušajte zmanjšati stres na naraven način. Začnite meditirati, več spati in se izogibati nepotrebnim sprožilcem stresa v vašem življenju.

Zdravila na recept

Pogosto imajo stranski učinek povečanje telesne teže zdravila kot so npr. kontracepcijske tabletke, antidepresivi, steroidi ipd. Kako ugotoviti? Razmislite, če so se vam morda po začetku jemanja tablet pojavili zgoraj omenjeni simptomi.

Kaj narediti? Pogovorite se z zdravnikom, če morda za kateregakoli od zdravil, ki vam povzroča teževe, obstaja alternativa.

Premalo spanja

Raziskava je pokazala, da so ljudje, ki so spali od 3,5 - 5,5 ur dnevno, naslednji dan zaužili približno 385 kalorij več kot ljudje, ki so spali od 7 - 10 ur. Kako ugotoviti? Če spite manj kot 7 ur dnevno, je skrajni čas, da to spremenite.

Kaj narediti? Izklopite elektroniko uro pred spanjem, omejite vnos kofeina v popoldanskem času in se izogibajte škodljivim ogljikovim hidratom zvečer.

Čustveno prenajedanje

Ne glede na razlog, čustveno prenajedanje zavira napredek pri izgubljanju telesne teže. Kako ugotoviti? Pomislite kdaj najpogosteje jeste nezdravo hrano in zakaj.

Kaj narediti? Sproščajte se in se večkrat vprašajte ali ste res lačni ali jeste le zaradi čustev.

Preveč zdrave hrane

Tudi zdrava hrana ima lahko negativne posledice, če je je preveč. Kako ugotoviti? Če vaša dieta vsebuje veliko zdrave kalorične hrane kot so avokado, oreščki, jajca in maslo, ampak pri tem hkrati ne sledite dieti z nizkim vnosom OH, potem takšna dieta škoduje vašemu napredku pri izgubi telesne teže.

Kaj narediti? Razmislite o tem, da bi, če vam je takšna hrana z visoko vsebnostjo maščob in proteinov že tako ali tako všeč, bilo morda smiselno slediti keto dieti.

Starost

Po starosti 45 let, se v ženskem telesu začnejo dogajati spremembe, ki lahko neposredno vplivajo na telesno težo. Kako ugotoviti? Če ste vstopili v menopavzo, je morda ta razlog za vaše neuspehe pri izgubi telesne teže.

Kaj narediti? Razmislite o jemanju prehranskega dopolnila, ki vam bo pomagal omiliti dejavnike, ki priospevajo k povečanju telesne teže.

Syleance Menocontrol je bil izdelan posebej za ženske po dopolnjenem 45. letu starosti, saj vsebuje edinstveno mešanico sestavin, ki telesu omogoča lažje uravnavanje telesne teže, poveča izločanje strupov iz telesa ter omili druge simptome menopavze.