Prepričanje, da hujšanje ob uživanju ogljikovih hidratov ni mogoče, se je izkazalo za zmotno. Če se jim popolnoma odpovemo, bomo namreč trpeli za pomanjkanjem energije. Ključnega pomena je, da se naučimo razlikovati med »dobrimi« in »slabimi« ogljikovimi hidrati. Sliši se zapleteno, toda zapomniti si morate samo nekaj napotkov in vaše hujšanje bo uspešno tudi z ogljikovimi hidrati.


»Dobri« ogljikovi hidrati

Ti so odličen vir vitaminov, mineralov in vlaknin. Pod nobenim pogojem jih ne smemo izključiti iz prehrane, saj so bistveni za proizvajanje energije in ključni za tako telesno kot duševno zdravje. Ker vsebujejo vlaknine, ustvarjajo prijeten občutek sitosti in tako preprečujejo nenadna hrepenenja po hrani. In kako prepoznate »dobre« ogljikove hidrate? V glavnem jih najdemo v nepredelani in naravni hrani, kot je rjavi riž in sadje. Oglejte si natančnejši seznam:

- proso, oves, ajda
- polnozrnate testenine in kruh
- sadje
- zelenjava
- stročnice
- oreščki
- posneto mleko in pinjenec
- nesladkani jogurti


»Slabi« ogljikovi hidrati

Ti ne vsebujejo skoraj nič hranilnih snovi, kljub temu pa povzročajo debelost. Žal so »slabi« ogljikovi hidrati prisotni v številnih priboljških, a ko vam zadiši kaj takega, raje posezite po jedeh z »dobrimi« ogljikovimi hidrati z zgornjega seznama.

»Slabi« ogljikovi hidrati so prisotni v rafiniranem sladkorju, beli moki in belem rižu. Najdemo jih v predelani hrani, ki ima zelo nizko hranilno vrednost, vsebuje pa ogromno prezervativov, kemikalij in nezdravih aditivov. Tovrstni ogljikovi hidrati začasno močno dvignejo energijo v telesu, človek pa si jih vedno bolj želi. Prav »slabi« ogljikovi hidrati so eden glavnih krivcev za razmah debelosti. Oglejte si seznam nekatere predelane hrane, kateri se je dobro izogibati:

- beli kruh, beli riž, bele testenine
- piškoti in pecivo
- krekerji in čips
- sladkani kosmiči
- džemi in marmelade