Ste tudi vi med njimi? Ne skrbite, niste sami. Ste vedeli, da je trenutno na svetu več ljudi, ki so prenehali kaditi, kot pa je aktivnih kadilcev? Če je njim uspelo, lahko zagotovo tudi vam.

Kako?

Preberite nekaj nasvetov, kako se uspešneje odvaditi kajenja in poskrbite, da letos ne bo ostalo le pri novoletnih zaobljubah, ampak da bo ta zdravju in denarnici škodljiva navada resnično in dokončno prekinjena za zmeraj.

Torej ste se odločili, da boste prenehali kaditi in ste zavedno ugasnili svojo zadnjo cigareto? Čestitamo, s tem ste se močno približali cilju. Vse kar morate sedaj storiti je, da se uspešno prebijete čez stranske učinke prenehanja kajenja in ste zmagali. Vendar, pa je to težje reči kot storiti. Zakaj? Pa si poglejmo.

Kaj se zgodi, ko prenehamo kaditi?

Kot vsaka odvisnost, je tudi kajenje navada, ki jo je zelo težko prekiniti. Nekateri celo trdijo, da se je lažje odvaditi od heroina kot od nikotina. Seveda nas ta trditev ne bo zaustavila pri tem, da bi se cigaretu odpovedali in poskrbeli za bolj zdravo življenje, vendar pa je pomembno, da se pri tem zavedamo, da morda ne bo šlo tako zlahka kot smo si to sprva zamislili in vsaka pomoč pri tem bo seveda dobrodošla.

Psihični simptomi 1 teden po prenehanju kajenja

Prvi psihični simptomi nikotinske abstinence so želja po cigaretu, tesnoba, jeza, živčnost in upad mentalnih sposobnosti, česar posledica je slaba pozornost in nezmožnost reševanja problemov. Ti simptomi dosežejo vrhunec, ko se naše telo uspešno očisti nikotina, nato pa začnejo počasi pojenjati.

Fizični simptomi 1 teden po prenehanju kajenja

Najpogosteje se v prvem tednu po prenehanju kajenja pojavi glavobol, povečan apetit, vrtoglavica, zaprtje, trebušne bolečine, utrujenost in nespečnost. Veliko ljudi začne kašljati in tožiti o bolečinah v prsih, mnogi pa opazijo tudi povečano količino sluzi. Vzrok za te simptome je možno pripisati celjenju dihalnega sistema, ki se poskuša očistiti dražljivih snovi, kar prej, ko je oseba kadila, ni bilo mogoče.

Kako lahko omilimo in uspešno premagamo nezaželene simptome z zdravo prehrano in prehranskimi nadomestili?

Zdrava prehrana

Ko prenehate kaditi, želi vaše telo nadomestiti nikotin. Nikotin v telesu stimulira takojšnje sproščanje shranjene glukoze v sistem, ki sproži občutke ugodja in začasno povečanje energije. Ker raven sladkorja v telesu naraste tako hitro, ga telo nadzoruje tako, da v telo sprosti več inzulina. Takšen nenaden padec sladkorja v krvi pa nato sproži utrujenost, anksioznost in lakoto. Takrat kadilci navadno sežejo po novi cigareti in postopek se ponovi. Rezultat tega je, da so sladkarije najboljši nadomestek takšnega hitrega povišanja sladkorja v krvi in večina ljudi nikotin zamenja s povišanim vnosom sladkarij v telo. Nikar ne storite tega, saj boste tako dolgoročno sprožili vrsto novih zdravstvenih problemov.

Citrusi so pomemben vir vitamina C, ki ga med in po kajenju močno primanjkuje, zato so po prenehanju kajenja najbolj priporočena vrsta sadja. Vendar imejte v mislih, da vsebujejo fruktozo, ki ravno tako kot sladkarije poviša raven sladkorja v krvi, zato naj bo prehrana uravnotežena v kombinaciji z drugimi živili. Paprika ima tako kot citrusi ogromno C vitamina in je bolj zdrava alternativa sadju. Priporočamo vam tudi, da raje kot po izdelkih iz bele moke posežete po polnozrnatih izdelkih in proteinskih živilih kot so jajca, tofu, jogurt, sir, ribe in fižol.

Poleg tega, da se je dobro izogibati sladkarijam, je pomemben tudi nadzor velikosti porcij, saj nikotin spodbuja metabolizem, ko pa prenehate kaditi, pa se tudi metabolizem upočasni. Prvih nekaj tednov po prenehanju kajenja lahko zmanjšate vnos tudi za do 500 kalorij dnevno.

Izogibajte se tudi kavi, črnemu in zelenemu čaju, oziroma pijačam ki vsebujejo kofein in jih nadomestite z brezkofeinskimi različicami ali poiščite drugačno alternativo. Nikotin namreč omili učinke kofeina. Ko prenehate kaditi, ima lahko kofein na vas lahko kar do 50-60% večji učinek, negativni simptomi prenehanja kajenja pa so posledično lahko še hujši.

Prehranska nadomestila

Ginkgo, kurkuma in ginseng

Prenehanje kajenja močno vpliva na raven energije, spomin in koncentracijo ter intelekt, pojavi pa se lahko tudi  t.i. zamegljen um, ki se ga ne moremo tako zlahka otresti. Kot pomoč pri opravljanju vsakodnevnih nalog, boljši koncentraciji in lažjemu prilagajanju na življenje brez cigarete, vam priporočamo uživanje prehranskega  nadomestila, ki vsebuje Ginko Biloba, kurkumo in ginseng.

Ginkgo Biloba slovi po svojih učinkih na spomin in koncentracijo. Med njegove najbolj zdravilne lastnosti pa prištevamo tudi izboljšavo kognitivnih funkcij in boljšo prekrvavitev. Kurkuma ugodno vpliva na čiščenje krvi in prebavil, pomaga pa tudi pri lajšanju težav z jetri, žolčnikom in holesterolom ter blaži bolečine v sklepih. Ginseng pa se uporablja predvsem za zdravljenje diabetesa tipa 2 in kot poživilo.

5-Hidroksitriptofan (5-HTP)

Občutek tesnobe, depresija in težave s spanjem so pogosta posledica prenehanja kajenja, psihični stres pa skorajda neizogiben stranski učinek in predvsem velik problem, kadar si želimo izboljšati kakovost življenja. Prenehanje kajenja je vsekakor poteza v pravo smer, vendar so včasih stranski učinki lahko tako moteči, da obupamo. Še posebej tisti stranski učinki, ki vplivajo na našo psiho. Poskrbimo, da se to ne bo zgodilo in si olajšajmo to obdobje z jemanjem 5-Hidroksitriptofan (5-HTP) tablet. 5 HTP je naravna aminokislina in izhodiščna spojina za sintezo serotonina in melatonina v telesu. Dviguje raven serotonina, ki je znan tudi pod imenom hormon sreče. 5 HTP blaži depresijo in tesnobo, zmanjšuje raven stresa in preprečuje utrujenost ter izčrpanost. Spanec bo z jemanjem prehranskega dopolnila 5 HTP boljši,opazili pa boste tudi izboljšanje kognitivnih funkcij.

Je odlična pomoč pri opustitvi kajenja, pri opravljanju izpitov in premagovanju drugih psihičnih naporov ter pri vzdrževanju telesne teže.