Z naravo proti depresiji, nespečnosti in tesnobi

Triptofan je ena izmed življenjsko pomembnih aminokislin (osnovni gradnik beljakovin) in edina izhodiščna spojina za sintezo serotonina iz katerega se nadalje tvori tudi melatonin. Prvi nam daje občutek zadovoljstva in sreče, drugi skrbi za kakovosten spanec.

Telo triptofana ni sposobno proizvajati samo, zato je zaželeno, da ga vnašamo s hrano, pri povečani potrebi tudi s prehranskimi dopolnili. Največ triptofana bomo našli v jajčnem beljaku, perutnini, ovseni kaši, spirulini (morski algi), sezamovih, bučnih in sončničnih semenih.

Serotonin – „hormon sreče“

Triptofan predstavlja torej aminokislino, ki je ključna pri sintezi serotonina in melatonina, ki vplivata na:

  • zmanjševanje napetosti,
  • zmanjševanje anskioznosti,
  • lajšanje stresa,
  • izboljševanje blagih oblik depresije,
  • izboljševanje spanja,
  • izboljševanje razpoloženja,
  • dvig občutka sreče in zadovoljstva
 

Hormon sreče

Ni čudno, da serotonin pogovorno imenujemo kar „hormon sreče“, saj velja pravilo: če ga imamo dovolj, nas prevevata zadovoljstvo in dobro razpoloženje. Zaradi serotonina smo bolj sproščeni in se bolje počutimo, prav tako tudi bolje spimo. Če je v možganih premalo serotonina, se naše razpoloženje dokaj hitro poslabša, če je pomanjkanje preveliko, lahko postanemo depresivni in agresivni.

 

 

Posledice pomanjkanja triptofana v telesu so lahko:

  • depresivne motnje,
  • nespečnost,
  • tesnoba,
  • anksioznost,
  • napetost,
  • občutek potrtosti in žalosti (brez jasnega razloga),

 

Debelost in pomanjkanje serotonina

To ne velja za vse ljudi, ki se spopadajo s prekomerno telesno težo, toda podatki posameznih študij kažejo, da ljudje s prekomerno telesno težo pogosto trpijo za tesnobo. Obrok z visoko vsebnostjo ogljikovih hidratov jih pomirja in jim daje kratkoročen občutek lagodja. To niti ne preseneča, če vemo, da se nam po zaužitju ogljikovih hidratov poveča raven serotonina v možganskih celicah. Inzulin, ki se po takšnem obroku izdatno izloča pospešuje prevzem posameznih aminokislin v celice, ki jih razgrajujejo. Ker se triptofan ne razgrajuje v celicah, se lahko poveča tvorba serotonina v možganih, ki nastaja ravno iz triptofana.

Dvig razpoloženja s prehranskimi dopolnili

1. Ste se znašli v manj prijetnem življenjskem obdobju, vas obdaja žalost, ste občutljivi na spremembe letnih časov, ste v pretirano občutljivem obdobju menopavze, ali pa težko prenašate pred-menstrualni sindrom.

2. Ste v obdobju povečanega stresa, ki ga le s težavo premagujete?

3. Vas prepogosto mučita nespečnost in nervoza?

4. Želite opustiti kajenje, toda brez cigaret vas preveva vas občutek praznine, napetosti, nervoze?

Vse to si lahko olajšamo s prehranskim dopolnilom 5-HTP

Kaj je dobro vedeti o prehranskem dopolnilu 5-HTP?

5-Hidroksitriptofan (5-HTP), je naravna aminokislina in izhodiščna spojina za sintezo serotonina in melatonina. Zaradi serotonina smo bolj sproščeni in se bolje počutimo, prav tako tudi bolje spimo. Če je v možganih premalo serotonina, se naše razpoloženje dokaj hitro poslabša, če je pomanjkanje preveliko, lahko postanemo depresivni in agresivni.

5-HTP je pridobljen iz rastline Griffonia simplicifolia, torej gre za popolnoma naravno prehransko dopolnilo. V Veliki Britaniji, ZDA in Kanadi je na voljo kot prehransko dopolnilo za zdravljenje depresije, zmanjševanje apetita, debelosti in izboljšanje spanca.

5 HTP (5-Hydroxytryptophan) HealthRack tablete so proizvedene v Angliji iz rastline Griffonia in tako na naraven način pripomorejo k izboljšanju:

  1. Razpoloženja,
  2. Ravni energije,
  3. Dobrega spanca,
  4. Dobrega počutja,
  5. Koncentracije in spomina.
Opozorilo: Prehranskega dopolnila s triptofanom NE gre mešati z zdravili za zdravljenje depresije na recept oz. s t.i. selektivnimi zaviralci ponovnega privzema serotonina. 

Dobro je vedeti

Diagnostično oceno lahko postavlja ustrezno usposobljen zdravnik, psihiater ali psiholog.

Če čutite močno tesnobo, odtujenost, žalost in nezmožnost povezovanja z najbližjimi ali trpite zaradi hude nespečnosti, vam toplo priporočamo obisk vašega zdravnika, ki vam bo ustrezno svetoval in vas napotil na prava vrata! Včasih pomaga tudi pogovor z bližnjimi osebami, ki jim zaupamo. 

In še to, ne glede na to, kako črna se zdi situacija v kateri ste se znašli, vedite, da lahko spremenite svoje življenje in ga obrnete na bolje. Naj vam nikoli ne bo nerodno prositi ali poiskati ustrezno pomoč! Depresija ne izbira spola, starosti, stanu ...