Ujeti smo v epidemijo pomanjkanja sanj. Dokler jih popolnoma ne izgubimo, se ne zavedamo njihovega pomena. Ne, ne govorimo o spalni depresiji, ampak dobesedno o spancu brez sanj. Je to sploh mogoče? Raziskava priznanega psihologa Rubina Naimana pravi, da je. Še več, študija dokazuje tudi, da smo kot družba epidemsko prikrajšani sanj, kar je vsekakor razlog za alarm. Spanec brez sanj namreč povzroča številne nevšečnosti kot so:

- razdraženost,

- depresija,

- pridobivanje na teži,

- halucinacije,

- otežena presoja,

- slabši spomin,

- oslabljen imunski sistem in

- izguba duhovnosti.

Kdaj ste nazadnje šli spat pred deseto zvečer in se podali v sanjah na pravo pravcato pustolovščino?

Sanje so lahko zares popoln magičen prostor, kjer lahko skačete po rosni travi do onemoglosti, letite po nebu v mesečini, spoznavate nove zanimive ljudi in raziskujete eksotične nepoznane kraje. Živeti v sanjah je ravno toliko pomembno kot živeti v budnosti. Sanje so poleg tega, da so magičen prostor, ravno toliko tudi skrivnosten prostor, pa tudi znanstven in odkrivanju teh treh razsežnosti se nikakor ne smemo odreči, saj nas ohranjajo tako fizično kot psihično zdrave. Že v 60-ih letih so odkrili, da odsotnost REM spanca (tistega dela spanja v katerem sanjamo) povzroča enake negativne stranske učinke, kot popolna odsotnost spanca.

Ste vedeli, da pomanjkanje spanca vpliva tudi na vaše partnerske odnose?

Dr. Janice Kiecolt-Glaser in drugi raziskovalci partnerskih odnosov na inštitutu za raziskovanje vedenjske medicine na Ohio State University, so v raziskavi, kjer so opazovali 43 poročenih parov ugotovili, da pomanjkanje kakovostnega spanja negativno vpliva na partnerske odnose. V študijo so bili vključeni pari, ki so bili poročeni od 3 do 27 let in so se kot vsi na svetu med seboj občasno spričkali. Vendar, pa je raziskava dokazala, da medtem, ko so se tisti pari, ki so dovolj in kakovostno spali, spričkali bolj konstruktivno in prijazno, so se tisti pari, ki so spali nekvalitetno in premalo, spričkali z veliko mero negativnosti in sovražnosti. Intenzivnost konflikta pa se je tudi pri teh parih, ki niso dobili dovolj kakovostnega spanja zmanjšala, kadar je vsaj eden od partnerjev spal dovolj in kvalitetno.

Kaj povzroča oziroma vpliva na pomanjkanje sanj?

V modernem svetu dobimo zelo malo spodbude k tem, da bi morali več spati. Ravno obratno. Za večino ima spanje vsekakor manjšo prioriteto kot delo in prosti čas. Priporočenih 7 do 9 ur spanja na noč, niti v sanjah ;), ni tako popularno kot sledenje nekaterim drugim zdravim navadam. Spanje pač ni moč tržiti, tako kot se tržijo  vnaprej pripravljeni zdravi smoothiji, fitnes oprema ali pa tečaj aerobike.

Prave sovražnice sanj, so po besedah Naimana, med drugim tudi budilke. Predstavljajte si, da bi vas napodili ven iz kino dvorane ravno ob zaključku filma. Tako nekako tudi budilka prekine naše sanjanje. Na pomanjkanje sanj vplivajo tudi droge in alkohol ter celo uspavalne tablete, ki spodbujajo rahlo spanje na račun globjega in kakovostnejšega spanca. Seveda ne smemo pozabiti tudi na spalne bolezni kot so nespečnost in spalna apnea, ki postajajo vedno bolj pogoste.

Vse preveč ljudi na sanje gleda tako kot na zvezde. Vidijo jih sicer kot čudovito, vendar precej oddaljeno stvar, ki je prisotna le ponoči in nima nikakršnega večjega vpliva, ko se začne daniti. Le redki se zavedajo magičnosti sanj in njim pripadajočega prostora za spominjanje in sproščanje v naših budnih možganih.

Poleg možganov so tudi hormoni povezani s kakovostjo spanca in le redki opazijo pomanjkanje melatonina v telesu, ki bi ga nujno morali nadomeščati s prehranskimi dopolnili.

Zakaj s prehranskim dopolnilom Melatonin in baldrijan nadomeščati melatonin?

Zato, ker za razliko od uspavalnih tablet iz skupine benzodiazepinov, prehransko dopolnilo kot so Melatonin in baldrijan kapsule, ne povzroča zasvojenosti in po njihovem prenehanju jemanja ne boste občutili nikakršnih dodatnih motenj spanca, ki bi vaše telo še bolj obremenjevalo.

Kapsule vam bodo preprosto in na naraven način pomagale, da boste lažje zaspali. Primerne so za tiste, ki trpijo za nespečnostjo in nemirnim spancem, porušenim bioritmom zaradi stresa, za tiste, ki potrebujejo takojšnjo sprostitev in tiste, ki se podajate na daljše potovanje ter imate težave s prilagoditvijo časovnim razlikam.