Do neke mere si vsi želimo biti bolj srečni, bolj zadovoljni.

Zaradi tega sta tudi tako imenovana znanost sreče in pozitivna psihologija vse bolj v ospredju. Njuna glavna naloga je opazovati, kaj dela srečne ljudi srečne, kaj imajo skupnega zadovoljni ljudje in kaj primanjkuje nesrečnim oz. manj zadovoljnim.  

Do danes nam je že veliko znanega. Vemo za kar nekaj lastnosti, vzorcev obnašanja in odločitev, ki so skupne tistim srečnejšim in zadovoljnejšim med nami.

Raziskovalci so mnenja, da lahko na lastno srečo vplivamo kar 40%. Ostalo je odvisno od genetike, zunanjih okoliščin in dogodkov za katere nismo sami odgovorni.

Tukaj je seznam 9 lastnosti, ki si jih delijo srečnejši med nami:

1. Dobri odnosi so bistvenega pomena. V raziskavi, ki je potekala kar 70 let med stotimi odraslimi moški, so dokazali, da so tisti, ki imajo zdrave odnose, predvsem pa ljudi, ki jim zaupajo in jih podpirajo, veliko bolj zadovoljni in srečni.  

2. Čas pred denarjem. V kar nekaj raziskavah so dokazali, da so srečnejši tisti, ki imajo več časa in ne tisti z več denarja. Že samo stremenje k temu, da si znamo zase vzeti več časa naj bi pomagalo pri povečanju zadovoljstva.

3. Dovolj denarja za “normalno” življenje. Bolj brezskrbno in srečno ne živijo bogataši, ampak tisti, ki imajo dovolj za položnice, dopust in kakšen ne nujno potreben izdatek. Če povzamemo 2. In 3. točko; najboljša formula za zadovoljstvo je dobro ravnovesje med prihodki in prostim časom.

4. Tu pa tam se spomnimo na lepe trenutke. Ljudje, ki se znajo spomniti lepih stvari in so za njih hvaležni, naj bi bili veliko bolj zadovoljni v življenju.

5. Dobra dela/dejanja vplivajo pozitivno na našo naravnanost do sveta. Peljite prijatelja na letališče, posvetite kakšen dan na mesec komu drugemu, pojdite v trgovino za nemočno sosedo… Obstajajo študije, v katerih je dokazana povezanost med dobrimi deli in občutkom sreče.

6. Telovadba je več od izgube kilogramov. Telesna vadba dela čudeže in ne samo, ko gre za oblikovanje postave. Poženimo kri po žilah nekajkrat na teden, prepustimo se dopaminu, ki se sprošča med vadbo. Zdravi in polni energije bomo srečneje in bolj zadovoljno vkorakali v dan…

7. Zabava je pomembnejša od materialnih dobrin. Ljudje, ki investirajo v izkušnje so srečnejši od tistih, ki investirajo v materialne dobrine. Zato se naslednjič namesto v nakupovanje odpravite raje na izlet!

8. Poskušajte biti “pri stvari”. Ljudje, ki prakticirajo moč čuječnosti, ki s pomočjo meditacij ali dihalnih vaj ostajajo pri stvari - sedaj in tukaj, so v življenju s stvarmi s katerimi se bavijo veliko bolj angažirani in tako tudi bolj zadovoljni.

9. Vzemimo si čas za prijatelje. Druženje, posebej s pozitivno naravnanimi ljudmi, ki smo jim blizu, znatno vpliva na naše razpoloženje. Ne zapirajmo se med 4 zidove. Še danes pokličite prijatelja/prijateljico :)

Kaj je dobro vedeti o prehranskem dopolnilu 5-HTP?

5-Hidroksitriptofan (5-HTP), je naravna aminokislina in izhodiščna spojina za sintezo serotonina in melatonina. Zaradi serotonina smo bolj sproščeni in se bolje počutimo, prav tako tudi bolje spimo. Če je v možganih premalo serotonina, se naše razpoloženje dokaj hitro poslabša, če je pomanjkanje preveliko, lahko postanemo depresivni in agresivni.

5-HTP je pridobljen iz rastline Griffonia simplicifolia, torej gre za popolnoma naravno prehransko dopolnilo. V Veliki Britaniji, ZDA in Kanadi je na voljo kot prehransko dopolnilo za zdravljenje depresije, zmanjševanje apetita, debelosti in izboljšanje spanca.

5 HTP (5-Hydroxytryptophan) HealthRack tablete so proizvedene v Angliji iz rastline Griffonia in tako na naraven način pripomorejo k izboljšanju:

  1. Razpoloženja,
  2. Ravni energije,
  3. Dobrega spanca,
  4. Dobrega počutja,
  5. Koncentracije in spomina.
Opozorilo: Prehranskega dopolnila s triptofanom NE gre mešati z zdravili za zdravljenje depresije na recept oz. s t.i. selektivnimi zaviralci ponovnega privzema serotonina. 

Topel nasvet

Diagnostično oceno lahko postavlja ustrezno usposobljen zdravnik, psihiater ali psiholog.

Če čutite močno tesnobo, odtujenost, žalost in nezmožnost povezovanja z najbližjimi ali trpite zaradi hude nespečnosti, vam toplo priporočamo obisk vašega zdravnika, ki vam bo ustrezno svetoval in vas napotil na prava vrata! Včasih pomaga tudi pogovor z bližnjimi osebami, ki jim zaupamo. 

In še to, ne glede na to, kako črna se zdi situacija v kateri ste se znašli, vedite, da lahko spremenite svoje življenje in ga obrnete na bolje. Naj vam nikoli ne bo nerodno prositi ali poiskati ustrezno pomoč! Depresija ne izbira spola, starosti, stanu ...