Spirulina v vodiSpirulina, ta modrozelena mikroalga, ki v našem ozračju že milijone let proizvaja kisik ter tako omogoča pojav drugih življenjskih oblik, predstavlja eno izmed najstarejših oblik življenja na Zemlji. Spirulina spada v kategorijo superhrane, saj je tako zelo bogata s hranili, da bi lahko v primeru njenega uživanja skupaj z vodo, preživeli celo naše življenje. Alga izvira iz toplih alkalnih jezer v Afriki in Srednji ter Južni Ameriki, v njenih blagodejnih lastnostih pa naj bi že stoletja uživali domorodci iz omenjenih krajev (vključno z Azteki), kar priča o varnosti njenega uživanje in o zdravilnih učinkih, ki jih ima na naše telo.

Blagodejne lastnosti spiruline

Spirulinin status vira zdravja je potrdilo na stotine raziskav. V kar 60-70% je sestavljena iz proteinov, kar pomeni, da vsebuje vseh 8 esencialnih in 10 ne-esencialnih aminokislin, ki so dobra podpora zdravju. Spirulina vsebuje več proteinov kot katerakoli govedina, piščanec ali sojini kalčki, ki slovijo kot proteinske bombe.

Balch navaja, da spirulina vsebuje koncentracijo hranil s katero se ne more primerjati "nobena druga žitarica, zelišče ali rastlina." Med nekatere izmed njenih cenjenih sestavnih delov spadajo: gama-linolejska kislina (GLA), linolejska kislina, arahidonska kislina, vitamin B12, železo, nukleinski kislini RNA in DNA ter klorofil in fikocianin, ki ga lahko najdemo le v modrozelenih algah in za katerega je dokazano, da izboljša življenjsko dobro pri miših, ki imajo raka na jetrih (Balch).

Zakaj jo uživati?

Spirulina je vir vitalnosti in življenjske energije. Ljudje, ki jo uživajo, običajno navdušeno poročajo o povišani ravni energije in vsesplošnega zdravja. S pomočjo spiruline v telo vnesete vse hranilne snovi, ki so potrebne za čiščenje in zdravljenje telesa, poleg tega pa poskrbite še za zaščito pred različnimi vrstami raka in raznimi virusi, vključujoč gripo, herpes, mumps, ošpice in AIDS. Spirulina je tudi lahko prebavljiva ter ščiti naš imunski sistem ter pomaga pri absorpciji mineralov in pri zmanjšanju ravni holesterola.

Dejstvo, da z uživanjem rib našemu telesu nudimo zadostno količino omega maščobnih kislin, je splošno znano. Kje pa mislite, da ribe dobijo njihovo omega vsebnost? Iz modrozelenih alg, kot je spirulina! Omega maščobne kisline so nujno potrebne za boj proti srčnim obolenjem, za omilitev artritisa, osteoporoze, sladkorne bolezni in depresije, ter za znižanje ravni slabega holesterola. Visoka vsebnost vitamina B12 pripomore k razvoju zdravega živčnega tkiva in k metabolizmu vsake celice v telesu, kar pomeni, da spirulina pomaga tudi pri poškodbah živčevja in pri boleznih, kot je npr. fibromialgija. Alga vsebuje tudi veliko beta karotena, ki se pretvarja v vitamin A, ki je esencialno hranilo, potrebno za razvoj zdrave imunitete, zob, kosti, mukoznih membran, kože in oči.

Spirulina vsebuje tudi druge B vitamine ter vitamin D, K in E, ter kalcij, krom, baker, jod, magnezij, fosfor, kalij, selen in cink. Odlikujejo jo tudi razni antioksidanti, fitonutrienti in karotenoidi. Med njene blagodejne lastnosti prištevamo zaščito možganov in razstrupljanje jeter in ledvic ter uravnavanje pH-ja za zmanjšanje vnetij, ki je vzrok mnogih bolezni. Spirulina poskrbi tudi za ravnotežje imunskega sistema,vključujoč pomiritev hiper aktivnega, kar je zelo pomembno, saj je preveč aktiven imunski sitem pogosto kriv za pojav avtoimunih bolezni. Slednje so običajno posledica slabih prehranjevalnih navad in prebave, kar lahko zlahka odpravimo prav s pomočjo spiruline.

Druge prednosti uživanja spiruline

Njen status superhrane pomeni, da ima spirulina še mnogo drugih prednosti. Povečuje antioksidativno zaščito, bojuje se proti prostim radikalom, zavira proces staranja ter zmanjšuje apetit in pripomore k hitrejši izgubi teže, spodbuja zdravje kardiovaskularnih funkcij, izboljšuje prebavne procese in zdravje črevesja ter želodca, v prebavnem traktu ustvarja primerno floro ter prisili telo k proizvajanju večjega števila rdečih in belih krvničk, ki se borijo proti virusom in bacilom.

Spirulina izboljšuje tudi zdravje kože: z njeno pomočjo starostne pege zbledijo, ekcemi, akne in izpuščaji pa postanejo manj opazni ali pa se celo pozdravijo. Alga izboljšuje tudi vid, raziskave pa so pokazale, da celo omili alergije in pomaga pri dihalnih težavah.

Kako jo vključiti na vaš jedilnik?

Spirulina na krožnikuSpirulina je dobila svoje ime po spiralasti obliki, ki se povečuje z njeno rastjo. Alga raste v toplih jezerih s čisto vodo, vendar pa jo lahko ponekod najdemo tudi v slani vodi in v naravnih izvirih.

Alge naberejo, nato pa jih spremenijo v gosto zmes, ki jo nato posušijo in zmeljejo v prah ali v lističe, ki jih kasneje oblikujejo v tablete ali kapsule. Spirulina je lahko prebavljiva, saj nima debele celične stene, ki je značilna za druge alge. Večini ljudi se zdi njen okus neprijeten, zato si je algo najbolje omisliti v obliki lističev, ki jih nato dodamo v hrano ali v smutije, vendar pa mnogo uporabnikov prisega tudi na njeno uporabo v obliki dopolnila, npr. tablet.

Spirulina je ena izmed glavnih hranil h katerim se lahko zatečemo po zaščito pred škodljivim sevanjem. Izjemno dobro varuje organizem in pomaga razstrupiti telo sevanja, zato so jo npr. uporabili za zdravljenje otrok v Černobilu.

Spirulina nima škodljivih stranskih učinkov, zato je popolnoma varna za uporabo. Ker vsebuje jod, so nekateri nanjo alergični, sicer pa je spirulina poceni, lahko dostopna in jo je preprosto shranjevati, zato predstavlja dobrodošel dodatek k jedilniku vsakega posameznika.