Vsak, ki je bil že kdaj depresiven ve, kako hude posledice lahko slednja pusti v posameznikovem življenju. Ker smo si ljudje različni, depresija na nas vpliva na različne načine in medtem ko se nekateri z njo spopadajo izjemno učinkovito, lahko drugi njen vpliv občutijo veliko močneje. Njeni učinki se običajno kažejo v pomanjkanju energije, poslabšani koncentraciji in v nezmožnosti uživanja v rečeh, ki razveseljujejo ljudi okoli nas. V hujših primerih posamezniki celo izgubijo voljo do življenja, zato je izredno pomembno, da se zavedamo, da je depresija resna bolezen, ki si zasluži zdravstveno pozornost s strani strokovnjaka, ki nam lahko z različnimi pristopi močno olajša stisko v kateri smo se znašli. Ker v depresijo mnogo ljudi zapade ne da bi za to sploh vedeli, smo v nadaljevanju članka navedli poglavitne razloge, ki prispevajo k razvoju te bolezni, tako da boste znali prepoznati njene znake in pravočasno primerno ukrepati.

Čeprav je mnogo ljudi seznanjenih z dejstvom, da sta nedružabnost ter negativno mišljenje glavna razloga za depresijo, pa pogosto spregledamo preostale tri dejavnike, ki imajo pri razvoju depresije prav tako izjemno pomembno vlogo. Morda se vam bo zdelo to banalno, vendar pa so odkrili, da telesna vadba močno vpliva na naše fizično in psihično zdravje, zato lahko ob pomanjkanju le-te hitro zapadete v depresijo. Zaradi celodnevnega zadrževanja v hiši ali na delovnem mestu ter odklanjanja fizične aktivnosti lahko kaj hitro postanete leni in prekomerno težki, kar bo vašo depresijo le še poglobilo. Zaradi slednjega bo upadla tudi vaša samozavest, ki vam bo še dodatno otežila druženje s prijatelji in pohajkovanje na prostem. Vse to vodi v začaran krog iz katerega boste težko videli izhod, zato je vsaj 40-minutna dnevna telesna vadba odlična rešitev za vse, ki bi radi ostali zdravi in veseli, saj se med fizično aktivnostjo sproščata hormona serotonin in dopamin, ki dokazano vplivata na izboljšanje naše sreče in počutja. Seveda najbrž ni potrebno omeniti, da je drugi dejavnik ustrezna prehrana, saj hrana z visoko vsebnostjo omega-3 maščobnih kislin ugodno vpliva na razvoj možganskega tkiva ter nas tako ščiti pred depresijo, zato je izjemno priporočljiv vnos živil kot so divjačina, ribe in morski sadeži, ne smemo pa pozabiti tudi na prehranske dodatke, ki lahko nadomestijo omenjeno hrano v primeru, da ste vegetarijanci in v kombinaciji z omenjenimi živili družno pripomorejo k ohranjanju zdravja vašega telesa. Ob vsej tej aktivnosti in uživanju zdrave hrane pa ne smemo pozabiti še na tretji dejavnik – zadostno količino spanca. V primeru, da si spanec nenehno odtegujete, se lahko kaj hitro zgodi, da postanete razdražljivi ter paranoični, tako pa se poslabša tudi vaša produktivnost, ki pripelje do stresa na delovnem mestu, ki še dodatno oteži lahko spanje. Zdravstveni strokovnjaki zato priporočajo, da si na dan privoščite vsaj sedem ur spanca in se pri tem držite nekakšne spalne rutine, kar pomeni, da v posteljo (če se le da) zahajajte vedno ob isti uri.

Ste med opisanimi dejavniki opazili kakšno podobnost? Prav vsem je skupno to, da se v primeru, ko jim začnete posvečati premalo pozornosti lahko znajdete v začaranem krogu iz katerega je težko najti izhod. Zakaj bi tvegali razvoj "sodobne kuge", ko pa je tako lahko ostati zdrav, če se le držite neke discipline. Telesna vadba, zdrava prehrana ter zadostna količina spanca hodijo z roko v roki s pozitivnim mišljenjem ter družabnostjo ter tako onemogočajo razvoj te zahrbtne bolezni. Zdravje je na dosegu vaše roke, le seči je potrebno po njem!