Kako izgledate in kako se počutite, ko ste starejši, je v veliki meri odvisno od tega kakšne aktivnosti in prehrana sestavljajo vaš vsakdan v mlajših letih. Če si želite postati super babi pri 70-ih potem morate na to misliti že veliko prej. Slabih navad se je treba otresti že danes in jih ne odlagati na kasneje, saj se takrat ne bo dalo več kaj dosti spremeniti. Pa tudi, če si želite, da bi vas ljudje že sedaj prej pomladili kot postarali in ste naveličani tega, da se počutite in izgledate starejši, je smiselno s spremembami začeti čim prej. Spremembe bodo tako vidne hitreje, posledično pa boste tudi kasneje bolj zdravi in vitalni, predvsem pa dalj časa srečni.  

Čeprav je staranje naravni proces, se morate nekaterim slabim navadam za lepši videz in bolj zdravo življenje, nujno izogniti!


Kajenje

Vsi vemo, da kajenje škoduje zdravju. Pa ste vedeli, da škoduje tudi videzu? Ne le, da bo kajenje postaralo vaše notranje organe kot sta srce in pljuča, posledice bodo vidne tudi na vaši koži. Nikotin v cigaretah povzroča ožanje krvnih žil na obrazu, posledično pa hranila ne dosežejo povrhnjice in tako je koža bolj podvržena gubanju.


Hitre diete

Le kdo še ni poskusil na hitro izgubiti nekaj kilogramov pred poroko, počitnicami ali rojstnim dnem? Hitre rešitve težav s telesno težo so mikavne, vendar nikoli dobra ideja! Poleg tega, da ne učinkujejo na dolgi rok, so tudi zdravju škodljive, saj raziskave kažejo, da smo lahko zaradi zmanjšanja energije in koncentracije, depresivnega počutja in razdražljivega razpoloženja, videti kar nekaj let starejši in se tako verjetno tudi počutimo. Poleg tega pa hitre diete zmanjšujejo tudi elastičnost kože in s tem povzročajo gube ter nastajanje odvečne kože, zato se izgube odvečne telesne teže raje lotite počasneje in na pravilen način.


Premalo spanca

Spanje vpliva na uravnavanje hormonov, okrevanje mišic, razvoj spomina in aktivnost metabolizma. Dolgotrajnejše pomanjkanje spanja vodi v anksioznost, depresijo, povečanje telesne teže in odpornost na inzulin, ki lahko sproži sladkorno bolezen tipa 2, hipertenzijo in številne bolezni srca.


Zamerljivost in stres

Čimprej se naučite kako pozabiti in odpuščati ter tako dodajte leta vašemu življenju, posledično pa postanite bolj produktivni ter zmanjšajte število obraznih gub. Raziskave so pokazale, da odpuščanje vodi v boljše fizično, psihično in duhovno zdravje, kar vključuje nižji krvni pritisk in  manj depresije, anksioznosti ter stresa. Stresu, ki tudi močno vpliva na staranje, se lahko poskusite izogniti tako, da poskušate identificirati glavne stresorje v življenju, nato pa poiščete način, kako se jim izogniti ali pa vsaj zmanjšati njihov učinek tako, da se pogosteje sprostite s pomočjo meditacije ali telovadbe.


Telovadba

Če smo že omenili telovadbo, naj še poudarimo njene dobre lastnosti, ki vplivajo na naše zdravje in videz. Redna fizična aktivnost preprečuje srčne bolezni, pomaga odpraviti stres, znižuje slab holesterol, izboljšuje občutljivost na inzulin in z utrjevanjem kosti preprečuje poškodbe. Poškodbe s staranjem namreč postajajo vedno bolj smrtonosne in redna vadba skupaj z uživanjem vitamina D in kalcija postaja s staranjem vedno bolj pomembna.

 

Sončenje

Če uporabljate sončno kremo le na počitnicah, vaši koži nikakor ne delate usluge. Sončno kremo, ki ima SPF faktor vsaj 30 in visoko UV zaščito, je priporočljivo uporabljati tudi takrat kadar stopimo ven le za nekaj minut, da bi odnesli smeti, pobrali pošto ali na primer med vožnjo. UV žarki nas dosežejo tudi takrat kadar je oblačno, deževno ali pa sneži, vsak dan, vedno in povsod, sončne poškodbe pa so najpogostejši povzročitelj prehitrega staranja kože. Poškodbe sonca namreč povzročajo izgubo kolagena in elastina, posledica pa je zgubana koža, pigmentni madeži in v najhujših primerih celo kožni rak.


Alkohol

Vsi vemo, da je pri uživanju alkohola pomembna zmernost, vendar pa se definicija zmernosti s staranjem spreminja, poleg tega pa ta lahko vpliva tudi na učinkovanje nekaterih zdravil. Preveč alkohola, še posebej sladkanega, proizvaja proste radikale, ki škodujejo celicam, hkrati pa telesu odvzema vitamin A, ki je ključen pri njihovem obnavljanju.


Prehrana

Če večino vaše prehrane sestavljajo živila, ki se le pogrejejo v mikrovalovki, ocvrejo, vsebujejo le belo moko ali pa ste odvisni od ožganega na žaru pečenega mesa, oziroma je večina mesa, ki ga zau žijete predelanega, potem se zagotovo ne prehranjujete preveč zdravo in se posledično tudi hitreje starate. Zgoraj našteta živila imajo namreč dodane velike količine sladkorja in soli, vsebujejo škodljive trans maščobe, povzročajo diabetes in bolezni srca ter ožilja, hkrati pa tudi gube na obrazu, zabuhlost in vodijo v prekomerno telesno težo. Zdrava prehrana in počasno staranje hodita z roko v roki, zato se je zagotovo vredno odpovedati tistemu zadnjemu krofu, ki je ostal in kar kriči vaše ime, saj vam ne ponuja nič dobrega, predvsem pa ne zdravega.

 

 

Koencim Q10 - upočasnjuje staranje!

Staranje lahko upočasnimo tudi s prehranskim dopolnilom Koencim Q10. Koencim Q10 je izredno močan antioksidant, ki na optimalen način pretvarja hrano v energijo, hkrati pa zmanjšuje gubice in vrača koži elastičnost. Ker se s starostjo koncentracija koencima Q10 v telesu zmanjšuje, česar posledice so vidne tudi na zunaj, ga lahko preprosto nadomestimo s pravilno prehrano ali s prehranskimi dopolnili.