Vse, kar pojemo pride na plano. Se strinjate? Zato ni čudno, da dermatologi širom sveta lahko na podlagi stanja vaše kože ugotovijo vaše “šibke točke”. Poznate 4 škupine živil za katere pravi dr. Nigma Talib, da sodijo v sam vrh “uničevalcev” kože?

Dandanes je hitremu tempu življenja in s tem povezanim nezdravim načinom prehranjevanja skoraj nemogoče ubežati. Zaradi svojega zapolnenega urnika nam za pripravo kakovostnega obroka dostikrat zmanjka časa, zato posežemo po hitro pripravljenih obrokih, ki se nam iz prodanih polic kar ponujajo.

Čeprav so zelo privlačni so v veliki večini za zdravje dolgoročno zelo škodljivi, saj vsebujejo veliko konzervansov in aditivov, ki jih proizvajalci dodajajo z namenom, da bi izdelek ostal dlje časa uporaben. Telo nam negativne vplive teh snovi kaže na več načinov, skozi osljabljen imunski sitem, prebavne motnje, pomanjkanje koncentracije, nečistost kože in podobno, ki se pojavijo zaradi pomanjkanja koristnih snovi v telesu, kot so naprimer vitamini in minerali.

Kaj storiti?

Ko opazimo te spremembe nam preostanejo dve možnosti. Lahko se posvetujemo s svojim osebnim zdravnikom, ki nam lahko svetuje kako dopolniti primanjklaj koristnih hranil, ali pa samoiniciativno posežemo po ločevalni dieti, kjer postopoma iz svojega jedilnika nadomestimo 4 najbolj pereče “uničevalce” kože, ki so: gluten, sladkor, vino in mlečni izdelki.

Akne, hitro staranje kože, utrujeno in povešeno kožo lahko izboljšamo s črtanjem omenjenih živil, zatrjuje dr. Talibova. Se sliši predobro, da bi bilo res? Morda, toda vsekakor je od vnosa živil pričakovati več, kot zgolj s kremami in tistim, kar nanašamo na kožo.

Neravnovesje v sestavi črevesne mikrobiote ne vpliva le na prebavo, ampak lahko znatno vpliva tudi na številne imunsko posredovane bolezni.Za nameček znanstveniki širom sveta preučujejo tudi vse bolj jasno povezanost črevesne mikrobiote z videzom kože in delovanjem možganov.

V resnici gre za precej kompleksen sistem, ki vpliva na celotno zdravje človeka. Naloga t.i. dobrih bakterij namreč močno vpliva na imunski sistem (odpornost) in delovanje osrednjega živčnega sistema, zato črevesje pogosto imenujemo tudi drugi možgani.

Zdrava mikrobiota telesa ne bo ozdravila vseh bolezni, dobro pa je, da se zavedamo pomembnosti probiotikov in delovanja mikrobiote za ohranjanje zdravja. Pri tem je vzdrževanje ustreznega okolja za mikroorganizme ključnega pomena.

Veliko lahko storimo z ustrezno prehrano (vlaknine, sadje, zelenjava, nerafinirana živila), predvsem pa z izogibanjem neustreznim rafiniranim živililom (beli moki, sladkorju, mastni hrani), saj lahko tako že v dveh dneh popolnoma spremenimo mikrobioto.

Nad nepravilnosti kože od znotraj!

V zadnjem času se vse več govori tudi o vplivu črevesne mikrobiote na videz in zdravje kože. Za tak vpliv naj bi bil še posebej zaslužen kultiviran bakterijski sev Lactobacillus acidophilus. Ta naj bi vplival na čistočo kože (manj aken) ter izboljšal občutljivost kože s preprečevanjem njene izušenosti - kar je pomemben faktor pri ohranjanju bleščeče, polne in zdrave kože.

Vitamin C, ki poleg krepitve imunskega sistema, ponuja veliko več. Z njim se nam hitreje obnavljajo poškovodane celice ter sprošča nastajanje naravnega kolagena, ki upočasni proces staranja. V kombinaciji s probiotiki, ki jih v osnovi pridobimo v fermentiranih živilh in prehranskih dodatkih, lahko izboljšate imunski sistem, uredite črevesno mikrobioto in pridobite več energije.