Želite zmanjšati tveganje za nastanek raka na prebavilih? Uživajte več zelenjave in manj nezdrave mastne hrane.

Novejše raziskave o dietah in kolorektalnemu raku so spremenile mišljenje o nekaterih vrstah hrane, ki naj bi  povzročale tovrstna obolenja prebavil. Hkrati so potrdile, da živila, kot je na primer toplotno ali drugače obdelano meso, v resnici povečujejo tveganje za razvoj raka na črevesju.

Kolorektalni rak je eno izmed najpogostejših oblik rakavih obolenj. Kot pri drugih vrstah te bolezni, hrana predstavlja največjo nevarnost, kadar z njo pretiravamo. Z nastankom raka na črevesju in danki je tesno povezana prekomerna telesna teža, kar še posebej velja za moške.

Pri preventivi kolorektalnega raka je najboljša poteza uživanje zmanjšanih količin rdečega in obdelanega mesa. V desetih letih uživanje večjih količin rdečega mesa namreč poveča tveganje za nastanek črevesnega raka za kar 30 do 40 %. Kdaj pa je rdečega mesa preveč? Za moške je priporočljiva količina manj kot 100 gramov dnevno, medtem ko je za ženske dovolj že 50 gramov rdečega mesa na dan.

Še bolj kot rdeče meso pa so škodljivi predelani mesni izdelki. Za moške, ki pojedo 30 gramov predelanega mesa pet- ali šestkrat tedensko, in ženske, ki isto količino zaužijejo dva- ali trikrat tedensko, je tveganje za nastanek raka na črevesju kar 50 % višje. Med tovrstne mesne izdelke spadajo slanina, salame in hrenovke, pa tudi na videz bolj nedolžne vrste mesa, kot je perutnina.

Tveganje za razvoj kolorektalnega raka lahko zmanjšate z dieto, ki vsebuje pretežno rastlinska živila, meso pa uživajte le v manjših količinah. Občasno si privoščite vegetarijansko kosilo, saj boste tako lepo poskrbeli za zdravje vašega črevesja. V svoje prehranjevalne navade vključite veliko zelenjave, vsaj petkrat dnevno. Včasih je veljalo, da pred boleznimi ščitijo predvsem zelje, brokoli, ohrovt in cvetača, dandanes pa strokovnjaki priporočajo zelenjavo različnih barv.

Nove raziskave so med drugim ovrgle tudi mnenje, da so maščobe za črevesje škodljive. Zdrave maščobe, ki jih najdemo v rastlinah in določenih ribah, kot je losos, so lahko del zdrave in uravnotežene diete, primerne za preprečevanje rakavih obolenj. Kljub temu pa bodite pri maščobah pazljivi, saj so zelo kalorične.

Medtem ko nas kalcij pred kolorektalnim rakom varuje, večje količine predstavljajo tveganje za razvoj raka na prostati. Priporočljivo je torej količino zaužitega kalcija omejiti na 1,5 miligrama dnevno. Idealna rešitev je upoštevanje priporočenega vnosa kalcija za vašo starostno skupino in spol.

Ne pozabite, da svoje prehranjevalne navade oblikujemo sami. Osveščanje o hrani, ki nam škoduje, je pomemben korak k zdravemu načinu življenja, s katerim lahko razvoj kolorektalnega raka preprečimo.

 

Povezani izdelki: test črevesja