Pogosto slišimo kako hitro presnovo imajo nekateri srečneži, medtem ko se drugi trudimo, hujšamo, pijemo probiotične napitke in se potimo v telovadnici, vendar se nam vseeno zdi kot da je naš metabolizem takooo poočasen. Medtem, ko je do neke mere res, da nam je določena hitrost metabolizma prirojena, še bolj drži dejstvo, da lahko vsakega, sploh pa počasnega, vedno pospešimo, zahvaljujoč izdelku T5 pa hkrati pokurimo tudi nemalo odvečnih maščob.

Dejavniki, ki vplivajo na slabše delovanje metabolizma

Metabolizem, presnova ali prebava je pravzaprav skupek kemičnih in fizikalnih procesov s pomočjo katerih telo črpa energijo za vzdrževanje zdravja vseh telesnih funkcij ter tako zaužito hrano in pijačo spreminja v energijo ter kalorije porablja za izvajanje osnovnih telesnih procesov, npr. za dihanje, normalno delovanje organov itd.

Nekaterim ljudem metabolizem deluje hitreje kot drugim, na to hitrost pa vplivajo tudi naslednji dejavniki:

- Telesna teža: pri ljudeh z višjo telesno težo ali mišično maso je večja tudi poraba kalorij, pa čeprav le mirujejo;

- Spol: ker je mišična masa moških običajno večja, je višji tudi odstotek kalorij, ki jih porabijo;

- Starost: mišična masa se z leti zmanjšuje, kar pripelje do manjše porabe kalorij v starosti, zaradi česar starostniki nemalokrat hitro pridobijo na teži;

- Zdravstvene težave: težave s ščitnico, sladkorna bolezen itd. so lahko močan dejavnik, ki vpliva na počasnejše delovanje metabolizma.

Najpogostejše napake za počasno delovanje metabolizma

Kljub genetiki ali omenjenim dejavnikom lahko delovanje metabolizma vedno pospešimo tako, da se izognemo sledečim napakam, ki najpogosteje prispevajo k upočasnitvi metabolizma:

- Pozabljanje zajtrka: zjutraj marsikdo ni lačen, kar mnogi jemljejo kot prednost, saj vsaj ob tem delu dneva niso lačni. To je najhujša napaka, ki jo lahko storite, saj tako metabolizma ne poženete vse do prvega obroka, ki je običajno kosilo, takrat pa ga prenasičite s hrano. Za metabolizem je to pravi šok, saj nenadnega navala hrane, pa če je ta še tako majhen, ni sposoben dobro predelati;

- Uživanje premajhnih količin hrane: mišice so za pravilno delovanje metabolizma izjemnega pomena, saj telo presnavlja tudi z njihovo pomočjo. Ker se razvijajo s pomočjo hrane, še posebno beljakovin, jih v primeru, da je v telo ne vnesemo v zadostni meri, izgubimo, saj začne svojo moč črpati iz njih, namesto iz maščob, kar pomeni, da se naša prebava poslabša, izgubljamo pa mišično moč in ne maščobe;

- Uživanje velikih količin alkoholnih pijač: alkoholne pijače upočasnijo porabo kalorij, s tem pa tudi presnovo;

- Izogibanje kavi: ni vsaka kava škodljiva. Zelena kava in čaj pa prav nasprotno, saj pospešujeta metabolizem!

- Topla voda: pitje hladne vode ima lahko pozitivne učinke na telo, saj jo mora ob zaužitju telo segreti na telesno temperaturo, pri čemer porabi več kalorij;

- Izogibanje ogljikovim hidratom: tudi ogljikovi hidrati niso vsi slabi. Vlaknine so tiste, ki jih telo za svoje delovanje nujno potrebuje, medtem ko se je sladkorju, predelani hrani ter slanim in sladkim prigrizkom res dobro izogibati;

- Pomanjkljiv vnos železa, vitamina D in kalcija: vitamini in minerali po naših žilah prenašajo kri, zagotavljajo zadostno mero energije in skrbijo za obnovo mišic, ob pomanjkanju pa lahko močno upočasnijo metabolizem in oslabijo pomembne telesne funkcije;

- Premalo spanja: normalno človeško telo potrebuje povprečno 8,5 ur spanja dnevno, pomanjkanje le-tega pa ne prispeva le k upočasnitvi metabolizma, temveč tudi k slabšemu počutju, nabiranju prekomerne telesne teže in k večji stopnji utrujenosti;

- Vsenavzoči pesticidi: na žalost zaužijemo vse več predelane hrane, posledično pa tudi pesticidov s katerimi je bila ta obdelana. Te kemikalije so namenjene uničevanju škodljivcev, zato si lahko predstavljate kakšno upostošenje pustijo v vašem telesu – slabše delovanje metabolizma je tako še najmanjša tegoba.

Kako lahko T5 pospeši metabolizem?

T5 pospešuje termogenezo, proces, ki je zaslužen za izgorevanje maščob, posledično pa tudi za pospeševanje metabolizma. Slednje lahko doseže zaradi svojega pomembnega vpliva na delovanje možganov ter živčevje, s čimer dvigne proizvodnjo serotonina, ta pa raven energije v telesu. Tako se dvigne tudi naše počutje, spanec postane trdnejši, poraba kalorij večja, teža manjša, vsesplošno zdravje pa veliko boljše.