Ste že slišali za DASH dieto? Gre za najbolj popularno dieto zadnjih nekaj let, ki pridobiva na razpoznavnosti po vsem svetu in je navdušila že mnoge. Zakaj? Morda zato, ker gre končno za dieto, ki ponuja zdrav način življenje in ne le kratkotrajnih mnogokrat le vizualnih popravkov.

DASH je kratica za Dietary Approches to Stop Hypertension, kar v prevodu pomeni, da gre za dieto, ki preprečuje povišan krvni pritisk. Dieta je hkrati primerna tudi za tiste, ki imajo druge težave s kardiovaskularnim sistemom oziroma za tiste, ki si želijo zmanjšati telesno težo brez jo-jo učinka.

PONEDELJEK

Zajtrk: 100g ovsenih kosmičev s skodelico (240 ml) mleka, pol skodelice (75 g) borovnic in skodelica svežega soka pomaranče

Malica: 1 srednje veliko jabolko in skodelica (285 g) grškega jogurta

Kosilo: skodelica (285 ml) zelenjavne juhe, sendvič s tuno iz konzerve (80 g), 100 g zelene solate, čajna žilčka lahke majoneze in 2 rezini polnozrnatega kruha

Malica: 1 banana

Večerja: 100g kuhanih piščančjih prsi, 200 g kuhanega rjavega riža, 100 g kuhanega brokolija in 100g surovega ali kuhanega korenja

TOREK

Zajtrk: 2 rezini polnozrnatega kruha z veliko žlico marmelade ali džema, 1 jabolko, skodelica svežega soka pomaranče

Malica: 1 banana

Kosilo: 100 g kuhanih ali na žaru pečenih piščančjih prsi, 150 g zelene solate, 200 g kuhanega rjavega riža, 50 g trdega sira

Malica: pol skodelice narazanih breskev ali skodelica (285 g) grškega jogurta

Večerja: 100 g kuhanega lososa, 300 g kuhanega krompirja in 225 g kuhane zelenjave po izbiri

SREDA

Zajtrk: 100 g ovsenih kosmičev s skodelico (240 ml) mleka, pol skodelice (75 g) jagodičevja po izbiri (borovnice, maline, ribez, robide) in skodelica svežega soka pomaranče

Malica: 1 pomaranča

Kosilo: 2 rezini polnozrnatega kruha, 100 g purana (kuhanega ali na žaru), 50 g trdega sira, 100 g zelene solate ali 50 g češnjevega paradižnika

Malica: 4 polnozrnati krekerji, 50 g svežega sira, 100 g ananasa

Večerja: 200 g file bakalarja ali osliča, 200 g krompirja, 75 g kuhanega graha ali in 75 g kuhanega brokolija

ČETRTEK

Zajtrk: 100 g ovsenih kosmičev s skodelico (240 ml) mleka, pol skodelice (75 g) jagodičevja po izbiri (borovnice, maline, ribez, robide) in skodelica svežega soka pomaranče

Malica: 1 banana

Kosilo: solata sestavljena iz 150 g tune na žaru, 1 kuhanega jajca, 2 skodelic zelene solate, 50 g češnjevega paradižnika, 2 žlic solatnega preliva po izbiri in 2 rezin polnozrnatega kruha

Malica: 1 hurška in skodelica (285 g) grškega jogurta

Večerja: 100 g piščanca na žaru, 150 g kuhane zelenjave, 200 g kuhanega rjavega riža

PETEK

Zajtrk: 2 kuhana jajca, 50 g češnjevega paradižnika, 2 rezini polnozrnatega kruha, skodelica svežega soka pomaranče

Malica: 1 jabolko

Kosilo: 10 g zelene solate, 100 g češnjevega paradižnika, 1 žlica solatnega preliva po izbiri, 50 g trdega sira, 4 polnozrnati krekerji

Malica: skodelica mešanega sadja

Večerja: skodelica špagetov s paradižnikovo omako in 100 g purana, 100 g kuhanega graha

SOBOTA

Zajtrk: 2 rezini polnozrnatega kruha, 2 čajni žlički kikirikijevega masla, 1 banana, 2 žlici mešanih semen in skodelica svežega soka pomaranče

Malica: 1 jabolko

Kosilo: 100 g piščanca na žaru, skodelica zelenjave na žaru po izbiri, skodelica kuskusa

Malica: 50 g jagodičevja in skodelica (285 g) grškega jogurta

Večerja: 100 g file ribe po izbiri, 150 g sataraša, 200 g kuhanega rjavega riža

NEDELJA

Zajtrk: 100 g ovsenih kosmičev s skodelico (240 ml) mleka, pol skodelice (75 g) jagodičevja po izbiri (borovnice, maline, ribez, robide) in skodelica svežega soka pomaranče

Malica: 1 hruška

Kosilo: piščančja solata sestavljena iz 100 g kuhanih ali na žaru pečenih piščančjih prsi, 150 g zelene solate, 75 g češnjevega paradižnika, 1 žlica mešanih semen, 1 žlica solatnega preliva po izbiri, 4 polnozrnati krekerji

Malica: 1 banana in 70 g mandljev

Večerja: 100 g pečene govedine, 150 g kuhanega krompirja, 75 g kuhanega brokolija in 75 g kuhanega graha

Kako lahko topljenje maščob še pospešimo?

Če si želite hitrejše in aktivnejše topljenje maščob, strokovnjaki v kombinaciji z DASH dieto priporočajo vadbo z utežmi, saj je takšna vadba, kjer je poudarek na povečanju mišične mase in  ustreznem mišičnem tonusu najboljši način za odpravo telesnih maščob.

Topljenje maščob lahko pospešimo in olajšamo tudi s pravo izbiro topilca maščob. Pri tem se je potrebno zavedati, da ne gre za čudežno tabletko, ki bi sama po sebi topila maščobe. Gre za prehransko dopolnilo, ki olajša in pospeši topljenje maščob, vendar le takrat kadar se zdravo in ustrezno prehranjujemo in redno ter ustrezno gibamo.

T5 Active Plus

Kapsule T5 Active Plus vsebujejo močne naravne sestavine in je zato priporočen odmerek le 2 kapsuli na dan.

Od ostalih topilcev maščob se razlikujejo po tem, da poleg močnih naravnih sestavin vsebujejo tudi 3 esencialne aminokisline: L-karnitin tartrat (200mg), L-tirozin (200mg), L-triptofan (100mg).

Primerne so za tiste, ki se želijo rešiti odvečnih maščob in pospešiti metabolizem. Kapsule med drugim tudi zavirajo apetit, spodbujajo hitrejše presnavljanje ogljikovih hidratov in hitrejšo izgubo telesne teže, zaradi t.i. termogeneze pa kapsule delujejo še dolgo po vadbi.