Koncept posta oziramo delne ali popolne odpovedi hrane za določeno obdobje poznamo že od starih Egipčanov, Stari Grki so se postili že v 6 stoletju pr. n. št., medtem ko nam je na Slovenskem verjetno najbolj blizu 40 dnevno postenje od pusta (pepelnične srede) do velike noči. Takrat tradicionalno omejimo vnos hrane na enega ali dva obroka na dan ter se popolnoma izogibamo mesu, mesnim izdelkom ter alkoholu.

Tako dolga in raznovrstna zgodovina postenja po svetu morda dokazuje, da so že starodavni modreci dobro vedeli, da je preobilen vnos hrane poglavitni vzrok bolezni.

Tudi danes nam mnoge metode postenja niso neznanka, še več, zdi se, da so pod nazivi, kot so detox, razstrupljanje, prečiščevalna kura, regeneracija telesa vedno bolj popularna. To verjetno niti ne preseneča, saj je danes na krožnikih vseh nas, predvsem pred in med prazničnimi obdobji, zares vsega v (pre)izobilju.

Pomislite, koliko krofov smo samo v zadnjem tednu pojedli, da ne omenjamo še občasnega preglobokega pogleda v kozarček, za nameček pa se nam je prileglo tudi hitro pripravljeno kosilo, v službi kakšen sendvič ali dva, ki smo ga zvečer zaključili s testeninami, zalili s pivom ali posegli po najljubši sladici.

Morda smo malo pretiravali z zgornjim opisom, toda dejstvo je, da je danes težko ostati “discipliniran” pri hrani in, da se ne le prileže krajše čiščenje telesa, ampak je kar se tiče dobrega počutja, vzdrževanje zdrave telesne teže in preprečevanja razvoja vrste zdravstvenih težav že, kar nujen.

Zakaj nezdrava prehrana škoduje telesu?

Nezdrava hrana škoduje telesu, saj vsebuje obilico kemikalij, konzervansov in drugih dodatkov, ki porušijo ravnovesje črevesne mikrobiote, telesu pa ne zagotovijo dovolj hranilnih snovi za nemoteno delovanje. Takšna hrana je ponavadi oropana kvalitetnih hranil ter je polna sladil enostavnih ogljikovih hidratov oz. sladkorja.

Vse to se lahko kaže, kot:

- napihnjenost

- bolečine v trebuhu

- težave z odvajanjem blata in vode

- napenjanje

- zgaga

- utrujenost

- izpadanje las

- suha koža

- nihanje v razpoloženju

- zaprtje

- driska

- nenadno pridobivanje telesne teže

“Smrt se začne v črevesju”

Obstaja star rek, ki pravi, da se smrt začne v črevesju. Sicer je to morda malce preostra fraza, vendar pa v veliki večini kar drži. Črevesje je namreč največji imunski sistem v telesu, ki filtrira odpadne snovi iz okolja, vzpostavlja zdravo ravnovesje spojin v telesu ter nas ščiti pred neželenimi boleznimi. Utrujenost, izpadanje las, suha koža, depresija, zaprtje, driska, napenjanje, spahovanje in napihnjenost ter zgaga je le nekaj izmed simptomov, ki kažejo, da črevesje ne deluje kot bi moralo. Če črevesa ne čistimo redno, pa se lahko omenjeni znaki kaj hitro spremenijo v hujšo bolezen.

Zakaj pride do težav s prebavo?

Slaba prebava je posledica nezmožnosti pravilnega razgrajevanja hrane v telesu. Do tega lahko pride zaradi pomanjkanja kisline v želodcu, nepravilnega ali nezadostnega žvečenja, prevelikih količin popite tekočine in obilnih obrokov z mastno in sladko hrano, pomanjkanja encima trebušne slinavke ali neustreznega kombiniranja živil, pa tudi stresa. Zaradi omenjenih vzrokov se hrana ne prebavi popolnoma in zastaja v črevesju, kjer zato nastajajo strupene stranske snovi.

Zakaj je naše črevesje sedaj še bolj ogroženo?

Ker smo v tem letnem času padcu imunskega sistema tako še posebno podvrženi, je potrebno nanj paziti še bolj kot sicer. V primeru, da telo postane nasičeno s strupi, slednje namreč lahko razvije obrambni mehanizem in se nanj odzove z okužbami.

Izberite sebi ustrezen post

Najprej je treba razumeti, da post ne pomeni nujno stradanja, pri njem ne gre niti za striktno shujševalno dieto in štetje kalorij. Gre za omejevanje posameznih živil, predvsem količine porcij ter čas, med katerim se bolj posvečamo sebi, predvsem regeneraciji telesa in pripravo na nov letni čas. Če se postite iz duhovnih razlogov, vam ta pomeni še veliko več od opisanega.

S postom se želimo predvsem bolje počutiti v lastni koži, imeti obilico energije, uživati v prednostih “čistega” telesa ter v sodobnem svetu “instant” izobilja preizkusiti lastno moč vztrajnosti in trdnosti.  

Če ste do zdaj uživali obilje sladke hrane, velikokrat posegli po vnaprej pripravljeni hrani, slanih pakiranih prigrizkih, bo verjetno nerealistično pričakovati, da boste naenkrat zmogli strogi post s sveže iztisnjenimi sokovi, preživeli 40 dni na sirotki ali juhi z ovsenimi kosmiči.

Pri izbiri bodimo do sebe iskreni, predvsem pa razmišljajmo o ciljih, ki jih želimo doseči.

Če ne pripadate privržencem strogih postov, vam predlagamo, da se za 40 dni odpoveste vsej pakirani hrani, iz jedilnika črtate restavracije oz. menze, se poskusite izogniti sladkorju oz. enostavnim ogljikovim hidratom, mesu in mesnim izdelkom ter posegate po svežih živilih. Uživajte v sveži zelenjavi in sadju, pripravljajte si kislo zelje in repo, skuhajte si zelenjavno juhico, maslo in konvencionalno olje zamenjajte z oljčnim, bučnim ali lanenim oljem, pijte manj mastno mleko in navadne (nesladkane) jogurte. Zjutraj uživajte v ovsenih kosmičih. Predvsem pa pijte veliko vode.

Lepota postenja je ravno v tem, da ni “napačnega” ali “pravilnega”, ampak tak, ki ustreza vam in vašem telesu.

Prednosti posta

Ne glede na to za katerega se boste odločili, nam verjemite, da se boste po njem počutili odlično! Postenje ne bo cel čas postlano z rožicami. Začetek poti bo najverjetneje težak. Lačni boste in hlastali boste po “nezdravih” živilih. Vmes znate čutiti odtegnitvene simptome, kot so neznosna lakota, glavobol, slabotnost, nihanje v razpoloženju, tudi večkrat dnevno odvajanje blata. Toda ne pustite se! Investirajte v sebe, ostanite trdnih živcev, saj se bo rezultat obrestoval.

Prednosti postenja oz. čiščenja telesa

Naj naštejemo zgolj posamezne prednosti, ki jih mnogi uživajo po končani kuri prečiščevanja telesa oz. postenja.

1. Odličen začetek diete: Kot rečeno post ne smemo enačiti s striktnimi dietami. Kljub temu lahko ta predstavlja krasen začetek v lažjo izgubo telesnih kilogramov, saj dobro delujoče telo z lahkoto presnavlja hrano in vsrkava vsa potrebna hranila v telo.

2. V študiji objavljeni v World Journal of Diabetes lahko preberemo pozitivne učinke postenja pri sladkornih bolnikih. Sicer pa tudi za zdrave ljudi, ki (pre)pogostokrat posegajo po sladkem, pomeni postenje dobro novico za raven glukoze v krvi. Saj veste, nenadni poskoki sladkorja v krvi so nemalokrat krivci za razvoj mnogih zdravstvenih težav - tudi debelosti.

3. Normalizacija ravni grelina. Grelin je hormon, ki povečuje občutek lakote ter nastaja v P/D1-celicah v svodu želodca ter v celicah epsilon v Langerhansovih otočkih. Koncentracija grelina naraste pred obrokom, po njem pa se sproščanje zavre. Postenje ga uravnovesi, kar se odraža v manjših občutkih tiste močne nenadne lakote.

4. Niža slab holesterol. Da, postenje pomaga tudi pri nižanju holesterola.

5. Lahko zavira prezgodnje staranje. Ta trditev sicer ni popolnoma dokazana, ampak v vse več študij lahko beremo o postenju kot enem od glavnih zaviralcev prezgodnjega staranja.

Preprosta in 100% naravna podpora po praznikih

Za vse, ki si želijo iz črevesja in črevesnih sten odpraviti odpadne snovi ter s tem odpraviti težave s črevesjem, neredno prebavo, vetrove, splošne težave s presnovo, okrepiti odpornost (imunski sistem), začeti z dieto, si zagotoviti vzpostavitev zdrave črevesne mikrobiote in optimalno gibanje črevesja.

Paket bo rezultate čiščenja telesa še izboljšal ter olajšal celoten postopek!

Paket: Zdravo črevesje vsebuje 20 BiOrigine ampul za čiščenje črevesje (z ekološko mešanico sleza in timijana) in 16 probiotičnih kapsul Ultrabiotique za 8 dnevno intenzivno vzpostavite zdrave črevesne mikrobiote.

Vzpostavitev zdrave prebave in čistega črevesja še nikoli ni bila preprostejša:

1. Prvih 20 dni očistite črevesje z ampulami BiOrigine: Vsako jutro vzemite 1 ampulo, ki jo lahko jemljete samostojno ali pa skupaj s kozarcem vode.

2. Po končanem čiščenju črevesja nadaljujte 8 dni s probiotičnimi kapsulami Ultrabiotique:  2 kapsuli dnevno in sicer eno pred jutranjim in eno pred večernim obrokom. Skupaj 8 dni.