Morda že pazite na prehrano, ste telesno aktivni in v najboljši veri počnete vse tisto, kar ste prebrali o dietah in zdravem prehranjevanju, toda maščobe se vas na določenih mestih telesa še kar držijo! Ker nam je to še kako znano, smo se odločili na enem mestu zbrati 9 korakov, ki jih lahko začnete izvajati že danes in s pomočjo katerih se boste veliko lažje in hitreje znebili maščobnih blazinic okrog trebuha, rok ali stegen.

1. Gibajte se!

Kolesarite, tecite, plavajte, rolajte … Vse, kar dviguje srčni utrip je odlično za topljenje maščob. Seveda so vaje za moč tudi priporočljive in prav je, da jih izvajate, toda maščob se brez potenja ne bomo znebili.

2. Beljakovine, beljakovine, beljakovine

Že ptice na drevesih čivkajo, da je visok vnos „čistih“ beljakovin ali proteinov, manj maščob in skoraj nič ogljikovih hidratov (če že, zbirajmo polnozrnate) prava formula za uspeh. Beljakovine nas nasitijo za dlje časa in pomagajo pri oblikovanju postave.

3. Niso vse maščobe slabe

Nasičene, ki so v ribah, oreških in posameznih semenkah so odlične, zaželeno je, da jih uživate v zmernih količinah. Izogibajte se tistih zasičenih, kot so konvencionalno kuhinjsko olje, koruzno olje, po domače povedano vsej „fast food“ hrani (cvrtju!) in slano-sladkim mastnim prigrizkom.

4. Solata s kisom, prosim!

V neki japonski študiji so dokazali, da so ljudje s prekomerno telesno težo, ki so uživali po 1 žlico kisa na dan, 8 tednov skupaj, izgubili znatno število kilogramov, predvsem t.i. visceralnih maščob.

Maščobno tkivo, med in v notranjih organih imenujemo visceralno maščevje. Ta se od podkožnega maščevja razlikujejo predvsem po učinkih, ki ga ima na posameznikovo zdravje. Podkožno maščobo najlažje opazimo na rokah in nogah, visceralna pa se kaže po povečanem obsegu posameznikovega pasu.

5. Joga in dihanje

Ženske, v obdobju menopavze in po njej, ki so 16 zaporednih tednov izvajale jogo, so znatno zmanjšale obseg telesnih maščob. Ste vedeli, da lahko že vaje globokega dihanja blagodejno vplivajo na delovanje hormonov?

6. Spanje je nujno ...

V splošnem velja, da 5 ali manj ur spanca dodatno spodbuja nastanek visceralnih maščob. Nenaspani in pod stresom smo željni visoko kalorične hrane, da ne omenjamo nevarnega sproščanja kortizola. Med 7 in 8 ur spanja je idealen čas!

7. … Toda ne predolgo

Ženske, ki se vsak dan zbujajo in hodijo v posteljo ob enaki uri imajo v povprečju manj telesnih maščob, so dokazali v študiji na Birgham Young Univerzi. Neurejene, celo kaotične spalne navade bodo na dolgi rok povečale sproščanje stresnega hormona kortizola, kar se vam bo posledično poznalo na kopičenju telesnih maščob.

8. Postani zvezda mate čaja

Telesna vadba v kombinaciji z mate čajem naj bi delala čudeže. Mate je dobro znan naravni pomočnik med shujševalnimi programi, saj dodatno porablja maščobne zaloge in s tem olajša regulacijo telesne teže. Mate naj bi poživil telo in prispeval k lažjemu vzdrževanju normalne telesne teže in k bolj zdravemu srčno-žilnemu sistemu.

9. Vlaknine so nujne

Vlaknine lahko razpolovijo čas prehoda hrane skozi prebavni trakt, ugodno delujejo na prebavo, obnovo črevesne sluznice, nasitijo za dlje časa, vodotopne vlaknine tudi zasedejo več prostornine v želodcu in na ta način zaustavljajo željo po prigrizkih med obroki. Za odrasle se priporoča vsaj 30 g vlaknin dnevno. Najboljše vlaknine bomo zaužili s stročnicami, sadjem, oreški, polnozrnatimi izdelki, žiti …