DASH je kratica za dieto, ki jo v letu 2018 preprosto morate preizkusiti, saj pravzaprav niti ne gre za dieto, ampak za zdrav način življenja. Dieta preprečuje jo-jo učinek, ki je pogost pojav drugih diet, saj sama po sebi ni restriktivna in si jo vsak lahko prilagaja glede na lastne potrebe.

DASH (Diatery Approaches to Stop Hypertension) je dieta, katere primarna funkcija je preprečevanje visokega krvnega pritiska. Zdravniki dieto priporočajo tudi tistim, ki bolehajo za druge kardiovaskularne bolezni in tistim, ki si želijo zmanjšati telesno težo na zdrav način.

Dieta je postala popularnejša od drugih znanih diet kot so Dukan, Atkins in Paleo. Dieta temelji na vnosu sadja, zelenjave, polnozrnatih žitaric in nemastnega mesa, najpomembnejše pa je zmanjšanje vnosa soli, predelanega sladkorja in mastnega rdečega mesa.

Zakaj je dieta odlična za hujšanje?

Strokovnjaki menijo, da je dieta primerna ravno zato, ker ne gre za dieto, ki bi delovala restriktivno in kratkoročno, ampak se je lahko brez težav držimo daljši čas oziroma gre pravzaprav za zdrav način življenja, ki se ga lahko držimo celo življenje.

Dieta dnevno vključuje dovolj proteinskih živil in zdravih ogljikohidratov, ki jih telo potrebuje za normalno delovanje. Sestavljena je iz 3 glavnih obrokov in 2 malic, kar pomeni, da s sledenjem tej dieti zagotovo ne boste lačni.

Osnovne smernice DASH diete:

  • dnevni vnos soli omejite na 2,3 g (1 čajna žlička)

  • v prehrano vključite več sadja in zelenjave

  • raje izberite polnozrnate izdelke, kot izdelke iz bele moke

  • odločajte se za nemastna proteinska živila kot so ribe, perutnina, stročnice …

  • izogibajte se industrijsko procesirani hrani

Če si želite bolj podrobnih navodil pa si oglejte primer tedenskega jedilnika, ki zadosti potrebi po vnosu 2000 kalorij dnevno TUKAJ>>

Fizična aktivnost

Prehrana je seveda izrednega pomena za zdravo življenje, vendar pa ne smemo pozabiti na gibanje. Ne glede na to ali si želimo izgubiti nekaj kilogramov ali pa le izboljšati zdravje in kvaliteto življenja, bi morala biti fizična aktivnost redna spremljevalka dobrih prehranskih navad. Le v kombinaciji, lahko zdrava prehrana in redna fizična aktivnost, delujeta optimalno in prinašata najboljše in hitrejše rezultate.

Strokovnjaki za zdravo življenje priporočajo vsaj 30 minut fizične aktivnosti dnevno. Izberite tisto v kateri boste uživali in boste v njej tako tudi lažje vztrajali. Različne aktivnosti lahko med seboj tudi kombinirate.

Predlogi dnevne fizične aktivnosti:

  • 15 min hoje

  • 10 min teka

  • 15 min kolesarjenja

  • 20 min plavanja

  • 60 min hišnih opravil

Kako lahko topljenje maščob še pospešimo?

Če si želite hitrejše in aktivnejše topljenje maščob, strokovnjaki v kombinaciji z DASH dieto priporočajo vadbo z utežmi, saj je takšna vadba, kjer je poudarek na povečanju mišične mase in  ustreznem mišičnem tonusu najboljši način za odpravo telesnih maščob.

Topljenje maščob lahko pospešimo in olajšamo tudi s pravo izbiro topilca maščob. Pri tem se je potrebno zavedati, da ne gre za čudežno tabletko, ki bi sama po sebi topila maščobe. Gre za prehransko dopolnilo, ki olajša in pospeši topljenje maščob, vendar le takrat kadar se zdravo in ustrezno prehranjujemo in redno ter ustrezno gibamo.

T5 Active Plus

Kapsule T5 Active Plus vsebujejo močne naravne sestavine in je zato priporočen odmerek le 2 kapsuli na dan.

Od ostalih topilcev maščob se razlikujejo po tem, da poleg močnih naravnih sestavin vsebujejo tudi 3 esencialne aminokisline: L-karnitin tartrat (200mg), L-tirozin (200mg), L-triptofan (100mg).

Primerne so za tiste, ki se želijo rešiti odvečnih maščob in pospešiti metabolizem. Kapsule med drugim tudi zavirajo apetit, spodbujajo hitrejše presnavljanje ogljikovih hidratov in hitrejšo izgubo telesne teže, zaradi t.i. termogeneze pa kapsule delujejo še dolgo po vadbi.