Chia semena pridobivamo iz puščavnice Salvia hispanica, ki raste na področju Srednje in Južne Amerike, najbolj razširjena pa je v Mehiki, kjer so jo v prehrani svojih vojakov uporabljali že Maji in Azteki. Chia ima namreč to neverjetno sposobnost, da že ena žlica telesu lahko zagotovi dovolj energije za 24 ur.

Chia semena so superživilo

Chia semena sodijo v kategorijo t.i. superživil, saj imajo izjemno visoko vsebnost hranilnih snovi. So bogat vir omega 3 maščobnih kislin, proteinov in vlaknin. Poleg tega v njih najdemo tudi vitamine A, D, K, E, B in minerale, kot so magnezij, fosfor, kalcij, cink in mangan. Telesu s svojimi hranilnimi sestavinami pomagajo pri delovanju srčno-žilnega sistema, vzdržujejo elektrolitsko ravnovesje, preprečujejo krvne strdke, poleg tega pa so zelo pomembna za delovanje celic in mišičnih vlaken.

Poleg tega zaradi svoje hidrofilne sposobnosti in visoke vsebnosti vlaknin pomagajo pri prebavi, znižajo visok krvni tlak ali holesterol v krvi in uravnavajo sladkor. Raziskave pri bolnikih z diabetesom kažejo, da uživanje Chia semen pomaga pri sladkorni bolezni tipa 2.

Kako pripravimo Chia semena

Chia semena lahko uživamo sama, zmleta v moko ali pa namočene v tekočino. Navadno jih jemo namočene v mleko, jogurt, kakav ali vodo, kjer se morajo pred obrokom namakati vsaj 10 minut. Namočene lahko jemo tudi v solatah, juhah, sendvičih ali pa ga uporabimo pri peki kruha in peciva. Ena žlica semen v testu nadomesti eno jajce.

Za koga so Chia semena primerna

Chia semena so primerna za praktično vse, ki radi jedo zdravo hrano. Najbolj uporabna so za osebe, ki hujšajo, saj preprečujejo občutek lakote, za športnike, bolnike z visokim krvnim pritiskom, obolelim za artritisom ali srčnožilnimi boleznimi in diabetike. Pomagala bodo tudi tistim, ki imajo težave s prebavo.

Privošči si svojo vrečko Chia semen in preveri njihove pozitivne učinke že danes.