Za učinkovito hujšanje in uravnoteženo dieto je potrebna zmernost. Če bi želeli izgubili kilogram ali dva, se torej ni potrebno popolnoma odreči sladkim jedem, količino sladkorja v naši prehrani moramo le omejiti. Večina ljudi kdaj pa kdaj občuti željo po sladkem, kar je popolnoma normalno. Problem nastane, kadar želja preraste v zasvojenost, ki je zdravju škodljiva. Da bi shujšali na zdrav način in poskrbeli za svoje zdravje, moramo torej najprej poznati svoje telo in njegove šibkosti.

Poleg tega da škoduje zobem in naši liniji, prevelika količina sladkorja povzroča številne zdravstvene težave, kot so diabetes, povišan krvni tlak, srčna kap in demenca. Kdaj pa je sladkorja preveč? Odgovor se od posameznika do posameznika nekoliko razlikuje, saj je vse odvisno od našega metabolizma. Strokovnjaki so mnenja, da naj bi ženske zaužile največ 6, moški pa 9 čajnih žličk sladkorja na dan. Omenjene količine lahko presežemo že z eno samo pločevinko kokakole. 

Ko uživanje sladkorja postane navada, se slednje težko znebimo. Raziskave so pokazale, da pogosto uživanje sladkorja na možgane vpliva na podoben način kot droge. Dolgotrajni presežki sladkorja vodijo do zasvojenosti in prekomerne telesne teže. Sladka živila in sladkane pijače v možganih namreč aktivirajo center, ki skrbi za občutek ugodja. Telo, ki stremi k zadovoljstvu, se bo na vsak način trudilo te prijetne občutke ponoviti, zato bomo vedno bolj hlepeli po sladkem. Zavedati se moramo, da ne govorimo le o sladkarijah in pijačah, temveč tudi o sladkorju, ki je dodan živilom, kot so kečap, prelivi za solate, testenine in kruh. 

Znaki zasvojenosti s sladkorjem so predvsem tesnoba, utrujenost in stalna želja po sladkem. Obstajali naj bi štirje tipi te vrste zasvojenosti, oziroma štirje načini, na katere se zasvojenost s sladkorjem odraža. Ljudje, ki spadajo v prvo skupino, so večino časa utrujeni, energijo pa iščejo v hrani, ki vsebuje veliko sladkorja. Tisti v drugi skupini se ob občutku lakote počutijo razdražene, potešitev pa najdejo v sladkih živilih. Posamezniki iz tretje skupine večino časa hrepenijo po sladkarijah, četri tip pa predstavljajo ljudje, ki trpijo za hormonskim neravnovesjem.

Eden od krivcev za zasvojenost s sladkorjem je lahko tudi stres, zato se je priporočljivo čim bolj izogibati stresnim dejavnikom. Odvisnost od sladkorja lahko premagate sami. Pomembno je, da pijete zadostne količine vode, se izogibate sladkanim pijačam in telesu privoščite dovolj spanca. Prav tako sta ključnega pomena uravnotežena dieta in zdravo hujšanje. V primeru, da trpite za hormonskimi motnjami, vam priporočamo, da se pogovorite z zdravnikom, ki vam bo predpisal ustrezno terapijo in morebitna prehranska dopolnila.

Povezani izdelki: Test glukoze v krvidetoksikacijski obliži Gold