Zlato pravilo zdravega življenja pravi, da naj bi na dan spili vsaj 8 kozarcev vode (nekateri strokovnjaki pa priporočajo celo več). Kakšen dan se nam slednje zdi kot nedosegljiva naloga, vendar pozor! Teh osmih kozarcev vode nam dejansko ni potrebno popiti, saj jo v telo vnesemo tudi s pomočjo hrane, še posebno sadja in zelenjave. Seveda je vseeno pomembno, da veliko pijemo (še posebno poleti), vendar pa lahko s pomočjo naslednjih petnajstih živil , izmed katerih prav vsa vsebujejo najmanj 90% vode poskrbite, da bo vaše telo vedno dovolj hidrirano.

Kumara

Ta poletna zelenjava vsebuje kar 96,7% vode, zaradi česar slovi kot kraljica živil z najvišjim vodnim deležem. Popolna je kot sestavina solat ali postrežena s humusom, še posebno slastna pa je v primeru, da jo zaužijete v obliki juhe iz nemastnega jogurta, mete in ledenih kock, saj nam pogosto bolj kot topla prija hladna jed in to ne le v poletnem času.

Ledenka

Ledenka je v očeh strokovnjakov v primerjavi z drugimi solatami precej slabo zapisana, saj jo zaradi manjše hranilnosti pogosto postavijo na stranski tir in raje priporočajo uživanje špinače ali drugih oblik zelenjave, ki se lahko pohvalijo s temnejšo zeleno barvo in vsebujejo veliko vitamina K in folata, vendar pa je s 95,6% vodne vsebnosti ledenka v kategoriji solat z visokim vodnim deležem nedvomna zmagovalka. Ko temperature narastejo, vam torej priporočamo, da čim večjo količino hrustljave ledenke potisnete v sendvič ali pa jo uporabite kot posteljico za okusno piščančjo solato. Ali morda še bolje: znebite se tortilj ter štručk za hamburgerje in liste ledenke uporabite kar kot osnovo za sestavljanje burgerjev in tortilj ali takosov.

Stebelna zelena

S 95,4%je stebelna zelena po vsebnosti vode ledenki močno za petami. Urbani mit o tem,kako ima stebelna zelena celo negativne kalorije je žal le mit, vendar pa resnica kljub temu ni tako zelo drugačna. Tako kot vsa ostala živila z visoko vsebnostjo vode, ima tudi stebelna zelena izredno malo kalorij – le 6 v primeru, da zaužijemo celo glavo -, poleg tega pa je tudi izjemno nasitna tako da si lahko z njo v trenutku potešimo apetit. Vsebuje tudi obilico folata in vitaminov A, C in K, zahvaljujoč visoki vsebnosti vode pa tudi nevtralizira želodčno kislino, zato jo pogosto priporočajo kot naravno zdravilo za zgago in refluks želodčne kisline.

 

Redkvice

Te osvežilne majhne glavice bi morale biti stalnica v vaših pomladnih in poletnih solatah, saj vsebujejo kar 95,3% vode in so zaradi svoje živahne barve in še bolj živahnega pekočega okusa prijetna vizualna popestritev in pravi eliksir za naše brbončice. Vsebujejo tudi veliko antioksidantov, njihova hrustljava tekstura pa se odlično dopolnjuje z zeljno solato za pripravo katere ne potrebujete prav nič majoneze. Redkvice lahko le narežete skupaj z zeljem in korenčkom, dodate grah in nasekljane lešnike ter peteršilj, nato pa vse skupaj začinite še z makom, limoninim sokom, olivnim oljem, soljo in poprom.

Paradižnik

Nasekljan in narezan paradižnik je pogosto glavna sestavina solat, omak in sendvičev, vendar pa pri njihovi pripravi pogosto pozabimo na češnjevega oziroma grozdnega. Slednji je lahko odličen prigrizek, ki ga lahko še izboljšamo s pomočjo lešnikov ali nizkokaloričnega sira ter tako okusimo pravi vrelec slastnih okusov. Imate goste? Naredite nabodala z baziliko, majhnimi koščki mocarele in s češnjevim paradižnikom in poskrbite za presenečenje! S 94,5% vode bodo vaši gostje zadostno dehidrirani, siti in poleg tega tudi izjemno zadovoljni.

Zelena paprika

Sicer se prav vse vrste paprike lahko pohvalijo z visoko vsebnostjo vode, vendar pa je zelena paprika na tem področju vodilna. S 93,9% nekoliko prekaša rumeno in rdečo papriko, ki vsebujeta okoli 92% vode, vsebuje pa tudi prav toliko antioksidantov kot njeni slajši sorodnici. Zelena paprika je tudi odličen večerni ali nočni prigrizek, saj boste veliko bolj zdravi, če boste namesto polnomastnih obrokov v trenutku napada lakote raje žvečili papriko.

Cvetača

Naj vas cvetačna bledost ne zavede: poleg tega, da vsebuje veliko vode, je tudi prava zakladnica vitaminov in fitonutrientov za katere je dokazano, da znižujejo raven holesterola in so odlične za boj proti raku, vključujoč raka na prsih. (Študija iz leta 2012, ki so jo opravili na Univerzi Vanderbilt je pokazala, da uživanje zelenjave iz družine križnic zmanjšuje tveganje smrtnosti, ki bi bila posledica raka in preprečuje njegov ponovni izbruh.)

Lubenica

Tega,da je lubenica pravi vodni vrelec ni potrebno posebej poudarjati, vendar pa malo ljudi ve, da je to sočno sadje tudi  eden izmed glavnih virov likopena, antioksidanta, ki ga najdemo predvsem v rdečem sadju in zelenjavi in slovikot odličen bojevnik proti raku. Lubenica pravzaprav vsebuje celo več likopena kot surov paradižnik (okoli 12 miligramov na kos, medtem ko ga srednje velik paradižnik vsebuje le 3 miligrame).Čeprav je z 91,5% vsebnosti vode lubenica že sama po sebi dovolj dobra za naše telo, pa ne bo prav nič škodilo, če jo v poletnih dneh zmešate z vodo. Narežete jo lahko na majhne kocke, postavite v vrč in prelijete s hladno vodo, vrč pa nato hranite v hladilniku. Takšen napitek je izjemno osvežilen, poleg tega pa je lahko tudi dobra vzpodbuda, da začnete piti več vode.

 

Špinača

Špinača vsebuje 91,4% vode in tako le malo zaostaja za lubenico, vendar pa jo na splošno precej bolj priporočajo kot lubenico. Surovi špinačni listi v sendviču ali solati zagotavljajo izjemno dobro hidratacijo, poleg tega pa imajo tudi izjemno hranilno vrednost. Špinača je bogata z luteinom, kalijem, vlakninami in za možgane blagodejnim folatom, le skodelica surovih špinačnih listov pa vsebuje kar 15% potrebnega dnevnega vnosa vitamina E, ki je pomemben antioksidant, ki pomaga v boju proti uničujočim molekulam, ki jim pravijo tudi prosti radikali.

Zvezdasto sadje

Ta tropski sadež je poznan tudi pod imenom karambola, najdemo pa ga v različno sladkih oblikah. Njegova tekstura je izjemno sočna in spominja na ananasovo, zato je pogosta sestavina sadnih solat in odličen okrasek na robovih kozarcev za koktajle, poleg izjemno privlačnega videza pa dodaten bonus predstavlja tudi njegova vsebnost antioksidantov, še posebno epikatehina, za srce blagodejne spojine, ki jo najdemo tudi v rdečem vinu, temni čokoladi in zelenem čaju. Vsebuje kar 91,4% vode. Pozor: ljudje, ki imajo težave z ledvicami naj se uživanju karambole zaradi visoke vsebnosti oksalne kisline izogibajo.

Jagode

Za hidratacijo je koristno prav vse jagodičevje, vendar pa so sočne rdeče jagode v omenjeni skupini še vedno najboljša izbira. Tako maline kot borovnice vsebujejo okoli 85% vode, medtem ko se lahko robide pohvalijo z 88,2%. Jagode vsebujejo kar 91% vode, poleg tega pa se odlično priležejo z jogurtom, še posebno nemastnim, ki je prav tako odličen vir hidratacije. Jagode jogurtu dodajo neko sladkost, kombinacija ogljikovih hidratov, vlaknin in proteinov pa so tudi odličen način s katerim si lahko telo opomore po naporni vadbi.

Brokoli

Tako kot njegova sorodnica cvetača, se tudi brokoli odlično poda kot sestavina solat. Ker vsebuje veliko vlaknin, kalija, ter vitamina A in C in je poleg tega tudi edina zelenjava iz družine križnic (kategorija, ki vsebuje zelje, cvetačo in kale), ki vsebuje veliko sulforafana, spojine, ki krepi encime in preprečuje razvoj kemikalij, ki povzročajo raka, je brokoli izjemno priporočljiv za uživanje. Poleg tega, da je okusen, privlačnega videza in zdrav pa skrbi tudi za odlično hidratacijo, saj vsebuje kar 90,7% vode.

Grenivka

Raziskave kažejo, da lahko ta sočen, kiselkast citrus z 90,5% vsebnostjo vode pomaga odlično znižati raven holesterola in zožati vaš pas. V eni izmed študij so dokazali, da so ljudje, ki so na dan pojedli eno grenivko, uspeli stopnjo slabega (LDL) holesterola znižati za kar 15,5%, raven trigliceridov pa za 27%. V neki drugi študiji so tisti, ki so pred obrokom zaužili pol grenivke na dan (okoli 40 kalorij) v 12 tednih izgubili kar dva kilograma. K temu naj bi pripomogle spojine v grenivki, ki nam pomagajo porabiti odvečno maščobo in uravnati krvni sladkor, ter posledično zmanjšati lakoto.

 

Mini korenček

Mini ali baby korenček vsebuje 90,4% vode, zato je v zadnjem času postal stalnica na prodajnih policah in obvezna priloga na jedilnikih naših otrok. Vsebuje več vode kot navadno korenje, ki se lahko pohvali »le« z 88,3% vsebnostjo vode, poleg tega pa ga je tudi lažje jesti, saj ga lahko jemo kot prigrizek brez prilog ali pa ga pomakamo v humus ali kakšno drugo omako, lahko pa ga celo narežemo na trakce in ga dodamo solatam in slastnim omakam.

Melona

Sočna melona z 90,2% vsebnosti vode predstavlja slasten in zdrav zalogaj, ki ima poleg tega še izjemno malo kalorij. Četrtina melone jih ima namreč le 50, vendar pa s takšnim kosom telesu zagotovimo 100% potrebnega dnevnega vnosa vitamina A in C. Melona je odlična kot sladica, saj jo lahko jemo samo ali pa jo zmešamo z jogurtom in zamrznimo kot sorbet, ali celo pretlačimo v pire in jo dodamo pomarančnemu soku ter meti in tako dobimo odlično osvežilno juho!