Magnezij, mineral, ki se v našem telesu nahaja v izobilju, je prisoten v številnih živilih ter prehranskih dopolnilih in celo zdravilih, saj sodeluje pri nastanku več kot 300 encimov, ki urejajo različne biokemijske reakcije v telesu, vključujoč sintezo beljakovin, delovanje mišic in živčevja, uravnavanje pritiska, pomembno vlogo pa igra tudi pri nastanku energije ter seveda, zagotavljanju trdnih kosti. Čeprav se v telesu prvobitno nahaja v precej veliki meri, je potrebno omenjene zaloge neprestano bogatiti s pomočjo hrane, kar je pri množično obdelanih hitrih živil s katerimi se večina ljudi prehranjuje dandanes precej težko, takšno ravnanje pa ima lahko več uničujočih posledic na človeško telo.

Zakaj je pomemben?

Strokovnjaki ocenjujejo, da se v povprečnem človeškem telesu nahaja 25 g tega pomembnega minerala, kar polovica pa se ga skriva v kosteh. Njegova vsebnost je bistvenega pomena za ohranjanje zdravega ravnovesja v telesu, saj se lahko z zadostnim vnosom slednjega v telo izognemo boleznim kot sta osteoporoza in povišan krvni tlak, izboljšamo pa celo resnost bolezenskih stanj kot sta astma in nosečniška eklampsija.

Znaki pomanjkanja magnezija

Pomanjkanje magnezija je običajno značilno za posameznike z boleznimi ledvic in tiste, ki trpijo za Kronovo boleznijo, pogosto pa prizadenejo tudi starostnike, osebe, ki pogosto uživajo alkohol ter posameznike, ki jemljejo antibiotike ali zdravila za zdravljenje sladkorne bolezni in raka.

Najpogostejši simptomi pomanjkanja magnezija so:

1. pokanje kosti ob premikanju
2. boleče mišice ter sklepi
3. povišan krvni pritisk
4. težave z zbranostjo in spancem
5. nihanja razpoloženja in pogosta melanholičnost
6. neželeno trzanje mišic, še posebno na predelu vek, ter mišični krči, predvsem v predelu nog

 

Navade, ki prispevajo k zmanjšanju količine magnezija v telesu

Dandanes njegov primanjkljaj povzroča tudi nezdrav življenjski slog s katerim v telo ne le ne vnašamo zadostne količine tega življenjsko pomembnega minerala, temveč s pomočjo nekaterih škodljivih navad stopnjo magnezija v telesu nezavedno zmanjšujemo.

Pomanjkanje magnezija je tako lahko posledica:

1. pogostega pitja gaziranih pijač, ki povečini vsebujejo fosfate, ki se v črevesju vežejo na magnezij ter tako onemogočijo njegovo presnovo;
2. uživanja slaščic in drugih živil, ki vsebujejo veliko sladkorja, saj povzročijo izločanje magnezija skozi ledvica, posledično pa tudi njegovo odplako iz telesa;
3. stresa, saj v takšnih situacijah telo porabi več magnezija kot sicer;
4. uživanja velikih količin teina in kofeina, saj prispevata k prekomernem odvajanju magnezija iz telesa;
5. jemanja kontracepcijskih tablet, estrogena, diuretikov ali zdravil za bolezni srca in dihal, saj prav tako zmanjšajo nalaganje magnezija v telesu;
6. pitja več kot sedmih kozarcev alkoholnih pijač na teden, saj slednje močno znižajo raven vitamina D v telesu, s tem pa tudi magnezija;
7. jemanja kalcija brez dopolnjevanja z magnezijem, saj lahko prvi močno zmanjša njegovo vsrkavanje, zato je potrebno oba minerala jemati v razmerju 1:1;
8. pogosta športna aktivnost po kateri se ne nadomesti primanjkljaja, ki se je porodil med vadbo;

Test pomanjkanja magnezija v telesu

Če vas pogosto muči vsaj eden izmed naslednjih simptomov ter ste hkrati tudi starejši od 55 let, je v vašem telesu magnezij prisoten v premajhni količini:

1. tesnoba
2. trenutki hiperaktivnosti
3. težave s spanjem
4. težave s čuječnostjo
5. boleči mišični krči
6. obrazni tiki
7. neprostovoljno trzanje oči
8. fibromialgija
9. utrujenost

Kako telesu zagotoviti zadostno mero magnezija?

 

Pomanjkanje magnezija ima lahko resne posledice na naše zdravje, vendar pa je njegov primanjkljaj precej preprosto povrniti v telo. Kombinacija magnezija in vitamina B6 z dnevno oskrbo telesa s tema pomembnima vitaminoma in mineraloma ne pripomore le k odpravljanju zgoraj navedenih simptomov, temveč pirspeva tudi k večji energičnosti in podpori imunskega sistema ter posledično k vsesplošnemu izboljšanju zdravja, zato