Dandanes se olja izogibamo kot hudič križa, saj nas stalno strašijo s podatki o njegovi visoki kalorični vrednosti, pri čemer pogosto pozabijo na dejstvo, da so omenjene količine običajno odmerjene za 100g živila, ki pa jih dnevno dejansko nikoli ne zaužijemo. Na olje ne smemo gledati kot na kalorično bombo, pač pa kot na tekoči eliksir zdravja, ki nam lahko s svojimi blagodejnimi učinki olajša marsikatero težavo.

Velika prednost moderne dobe je vsekakor široka ponudba olj med katero lahko izbiramo in za različne tegobe uporabimo tudi različno »zdravilo«. Poleg nekoliko bolj ekstravagantnega mareličnega, orehovega, mandljevega, lanenega, olja črne kumine in olja grozdnih pečk, ki jih večinoma uporabljamo v kozmetične ali nadstandardne kulinarične namene, za vsakodnevno uporabo priporočamo eko sončnično ali bučno olje. Sploh za slednjega pravijo, kako zelo pozitivno vpliva na naš celoten imunski sistem in izboljša naše vsesplošno zdravje. Bučna semena so edina, ki so alkalna, kar je v svetu visoko kislinske prehrane izjemno dobra stvar. Ker so dobrega okusa, jih je preprosto vključiti v marsikateri obrok, če želite, da bodo pa še posebno lahko prebavljiva, jih za 6 ur namočite v vodo. Posebnost bučnih semen je, da so eno izmed redkih živil, ki se s starostjo in razkrajanjem pravzaprav izboljšuje. S časom pridobijo na hranilni vrednosti, naraste pa tudi njihova vsebnost mineralov, vključujoč fosfor, magnezij, mangan, železo, baker, in vitamine E, K ter B. Vsebujejo tudi L-triofan, ki pripomore k boljšemu spancu, fitosteroli pa zmanjšujejo raven slabega holesterola. Tudi vsebnost cinka ima pozitiven učinek na kosti, saj preprečuje osteoporozo in zmanjšuje artritis, medtem ko olje, ki ga pridobivamo iz bučnih semen zmanjšuje težave z uriniranjem, ki so pogosto povezane z boleznijo prostate. Tudi sicer je dobrodošla popestritev jedilnika, saj je poleg tega, da vsebuje sestavine, ki zavirajo razvoj zajedalcev, npr. glist, tudi bogat z beljakovinami, ki so ena izmed najbolj zdravih skupin živil v prehranski piramidi.

Včasih je dobro premisliti o tem, če je kalorična vrednost nekega živila res merilo za njegovo umestitev na našo prehranjevalno lestvico. Mar ni smisel ohranjanja zdrave postave ravno v uživanju zdravih živil, ki koristijo našemu telesu in počutju in ne v nizko kaloričnih »praznih kalorijah«, ki nas le začasno nasitijo, k zdravju imunskega sistema pa ne pripomorejo v nikakršnem oziru? Nihče vas ne sili v basanje z bučnimi semeni, saj lahko že kakšna kapljica bučnega olja tu in tam naredi ogromno pozitivno razliko.