Zima je čudovit letni čas, ki nudi veliko zimskih aktivnosti in neverjetne pokrajinske prizore, vendar pa je žal tudi čas številnih bolezni, vključujoč gripo in prehlad, zaradi česar je izjemno pomembno, da s pomočjo naslednjih 8 trikov okrepite svoj imunski sistem. Slednje vam ne bo vzelo veliko časa, poleg tega pa boste zaradi uživanja omenjenega veliko bolj energični in najpomembneje, zdravi!

1. Granatno jabolko
Le komu ni všeč to slastno ravnovesje med sladkobo in kislostjo, ki jo prinaša granatno jabolko? Pa ne le to, slednje lahko uživate na različne načine: vmešate ga v jogurt, iz njega naredite sok, ga dodate v solato ali celo v navadno vodo! Le kozarec soka granatnega jabolka, ki ga boste popili zjutraj bo vašemu telesu zagotovilo celodnevno potrebo po kaliju. Še boljše je, če se lotite kar zaužitja polovice jabolka s čimer boste v telo vnesli 70 kalorij, 3,5 gramov vlaknin in 16 gramov ogljikovih hidratov ter B vitamina in folata. Granatno jabolko je bogato tudi z antioksidanti, ki ščitijo pred določenimi rakavimi in srčnimi boleznimi. Pa še nasvet: pri nakupovanju bodite še posebej pozorni na tiste sadeže, ki so nekoliko težji, saj so običajno tudi bolj sočni in okusni.

2. Kivi
Kivi običajno ni najbolj priljubljena izbira na našem sadnem jedilniku, vendar pa je zagotovo sadež, ki bi ga morali pozimi pogosto uživati. Zakaj? Ker je odličen vir vitaminov A, C in K ter za nameček vsebuje še veliko vlaknin in kalija, ki krepita imunski sistem in izboljšujeta vid ter zdravje srca – da ne omenjamo, da ima en sadež le okoli 40 kalorij!

3. Brstični ohrovt
Morda se ne sliši slastno, vendar pa je izjemno zdrav! Če ga skuhate na pravilen način, se lahko pred vami kaj kmalu znajde najbolj zdrav in okusen zimski obrok. Njegova priprava vam bo vzela le 8-10 minut, izbirate pa lahko med različnimi postopki kot so praženje, kuhanje na pari ali v vodi. Ne pozabite tudi na ohrovtovo juho ali raviole z ohrovtom in slanino pa seveda pico… Se vam že cedijo sline? Naj povemo, da ohrovt vsebuje tudi veliko vlaknin, kalija, vitamina A in C ter K, poleg tega pa ima tudi protivnetni učinek ter izboljšuje imunski sistem, preprečuje gripo in prehlad ter dviguje raven energije!

4. Citrusi
Zimski jedilnik prav gotovo ni popoln brez citrusov, izbirate pa lahko med celo kopico različni sadežev: od limon, pomaranč, mandarin, grenivk do limet. Poleg tega, da so izjemno osvežilni, so tudi ena izmed najboljših zakladnic vitamina C, kalija in folata. Zaradi visoke vsebnosti flavonidov so odlični tudi pri preprečevanju rakavih bolezni, dodate pa jih lahko k skoraj vsakemu obroku: rezino limone ali limete v vodo ali čaj, koščke v sadno solato, uživate pa jih lahko seveda tudi brez dodatkov ali v obliki soka!

5. Vanilijev kaki
Če vam ni všeč njihova tekstura, jih lahko dodate v smutije in tako izboljšate njihov okus ali pa iz njih naredite sladico, sadno solato in celo marmelado! Ker vsebujejo obilico ogljikovih hidratov, vitamina A in C, natrija, dietnih vlaknin, kalija, kalcija, magnezija, mangana in železa ter vsebujejo celo nekaj maščobe in beljakovin so dobrodošel dodatek na vašem zimskem jedilniku.

6. Cimet
Z vnosom cimeta na naše jedilnike pozimi običajno nimamo težav, saj nudi ravno pravšnjo mero toplote in začinjenosti, da ga redno dodajamo k toplim pijačam in jedem. Uporabite ga lahko tudi v piškotih, pitah, pudingih, smutijih, juhah in celo v vroči čokoladi, čaju in vinu ter tako še izboljšate njihov okus. Cimet bo dvignil vaš imunski sistem, izboljšal možgansko delovanje ter zdravje srca, obenem pa vsebuje ravno toliko esencialnih olj, da lepo poskrbi tudi za protimikrobno in protivnetno delovanje v vašem telesu, da ne omenjamo vseh antioksidantov in vitaminov ter mineralov, ki jih vsebuje!

7. Stročnice
Stročnice so bogate z esencialnimi snovmi kot so beljakovine, vlaknine, železo, cink, kalcij in vitamin B ter lahko pomagajo zmanjšati možnosti za razvoj raka in srčnih bolezni, zato ne pozabite na njih pri načrtovanju vašega jedilnika – lahko so tudi izvrsten nadomestek mesa!

8. Sladki krompir
Če ga uživate v zmernih količinah, je sladki krompir lahko odlična zakladnica antioksidantov, beta karotena ter vitamina B6 ter mineralov kot je kalij. Iz njega lahko pripravite okusno juho, ga spečete ali celo naredite pire krompir! Če vam njegov okus ni všeč, je vredno malce potrpeti, saj vas lahko ubrani pred poškodbo celic in tako ustrezno zaščiti ne le pozimi, pač pa tudi v drugih letnih časih!

Vas okus zgoraj navedenih živil ne prepriča pa bi se med zimo vseeno ustrezno zaščitili? Ne skrbite, saj lahko svoj imunski sistem okrepite tudi s pomočjo prehranskih dodatkov s katerimi boste svojemu telesu zagotovili dovolj mineralov in vitaminov, ki jih potrebuje za dobro delovanje!

Vir: http://womanitely.com/best-winter-foods/8/