Vse več se govori o živilih in prehranskih dopolnilih, ki lahko izostrijo naš um ter izboljšajo spomin in miselnost, vendar pa se marsikdo vpraša, če je njihov učinek res takšen kot jim ga prispisujejo ali spet le še ena izmed marketinških potez. Dejstvo je, da se s staranjem in spreminjanjem zunanjosti spreminjajo tudi naše fizične in psihične zmožnosti, kar pomeni, da naša telesa z leti potrebujejo drugačna hranila kot včasih, vendar pa je pri tem pomembno vedeti katera so bolj pomembna od drugih.

Kavi se ne odpovedujte!

Na žalost ni magične palice, ki bi nas lahko naredila pametnejše ali dvignila raven našega inteligenčnega kvocienta, vendar pa nam lahko nekaj tako preprostega kot je kofein močno dvigne raven energije v telesu ter izboljša koncentracijo, zaradi česar omogoča kar najboljši izkoristek možganskih funkcij, pa čeprav le na kratek rok. Na srečo ga najdemo v okusnih živil, npr. v kavi, čokoladi in energijskih napitkih, vendar pa se je pri tem dobro držati pravila, da je manj več, saj lahko sicer dosežete ravno nasprotno – drhtenje in nelagodje. Ostanite pri eni vrstici temne čokolade ali dveh skodelicah kave/eni energijski pijači dnevno.

Sladkor je dobrodošel

Lahko bi rekli, da je sladkor dandanes najbolj osovraženo živilo na svetu. Večina se ga izogiba ali to vsaj poskuša, saj prispeva k nabiranju odvečnih kilogramov v telesu, vendar pa je njegov vnos v telo lahko bistvenega pomena za izboljšanje spomina ter miselnosti, le pravega je potrebno uživati. Medtem ko se je namiznega vsekakor dobro izogibati, je glukoza, ki se nahaja v sadju v prehrani več kot dobrodošla.

Ribe so za možgane pravi eliksir

Ribe so vsekakor tisti beljakovinski vir, ki je za možgane prava zakladnica zdravja, saj so polne omega 3-kislin, ki dokazano znižujejo možnost demence in kapi, pri ohranjanju spomina pa igrajo ključno vlogo, zato je njihov vnos pomemben še posebno tekom staranja. Za izboljšanje možganskih in srčnih funkcij se tako priporočata dva ribja obroka tedensko.

Zaužijte dnevni obrok čokolade ter oreščkov

Oreščki in semena so odličen vir antioksidativnega vitamina E, ki ga pogosto povezujejo s krepitvijo miselnosti, ki z leti upada, z njimi pa se ponašata tudi temna čokolada in kofein. Priporoča se vnos ene pesti oreščkov in temne čokolade dnevno.

Ne pozabite na žitarice in avokado

Vsak telesni organ, še posebno srce in možgani, je odvisen od kroženja krvi. Jedilnik, ki vsebuje obilico žitaric in sadja ter zelenjave, kot je avokado, lahko pripomore k njegovemu izboljšanju, sah preprečuje nalaganje odpadnih snovi v telesu, posledično pa prispeva k zdravemu delovanju srca in zniževanju slabega holesterola.

Kako zdravi so vitamini, minerali in prehranska dopolnila in kako lahko pomagajo?

Zelo. Na prodajnih policah je na stotine prehranskih dopolnil in čeprav lahko minerali in vitamini B, C, E, magnezij in podobni močno izboljšajo delovanje mnogih telesnih funkcij, pomagajo le tistim, ki jim jih v telesu primanjkuje, sicer pa lahko začnejo povzročati celo težave, zato je pomembno, da v telo vnašamo primerne. Ginseng in ginkgo spadata v skupino le-teh, saj poleg tega, da preprečujeta Alzheimerjevo bolezen in zmanjšujeta možnost za pojav demence, tudi dolgoročno izboljšujeta zbranost, koncentracijo in psihično pripravljenost, ki je zaradi čedalje bolj natrpanih delavnikov dandanes bistvenega pomena.