Zdi se kot da vsako prvo polovico leta plačujemo za grehe, ki smo jih zakrivili v drugi polovici leta. Ta je večinoma čas praznovanj, piknikov, martinovanj, silvestrovanj in drugih priložnostih ob katerih radi zaužijemo in spijemo nekoliko ali veliko več kot običajno. Nekaterim tudi ta izgovor ni potreben, saj se hote ali nehote prenajedajo kar preko celega leta, sploh med vikendi, ob ponedeljkih pa se zaradi slabe vesti tepejo po glavi in začenjajo z vedno novimi dietami ali postopki razstrupljanja telesa. Priznajmo si, prav vsi smo bili že vsaj enkrat na tej točki. Na žalost ni rešitve s katero bi se koprnjenju po hrani čudežno izognili, vendar pa obstaja izdelek s katerim se lahko v telo spravi veliko, veliko manj hrane in se tako znebi tudi veliko, veliko slabe vesti.

Pa začnimo na začetku... Kaj sploh je prenajedanje?

Prenajedanje na vsake toliko časa je še nekako sprejemljivo, vendar pa lahko telesu v primeru, da se to začne dogajati vsak teden prizadane izjemno veliko škode. Ljudje pozabljamo, da je hrana sicer osnovni del našega življenja, vendar le nekaj, kar potrebujemo za življenje in ne bi smela biti tisto, česar se veselimo čez dan ali izrabljamo kot sredstvo za sproščanje po koncu napornega dne. Med takšnimi rituali večina ljudi je hitreje kot običajno in to vse dokler niso preveč siti, oziroma popolnoma nabasani.

Do prenajedanja običajno pride zaradi:
- fizičnih dejavnikov: pomanjkanja časa za prehranjevanje tekom dneva, prenatrpan dan, splošno pomanjkanje časa za obroke
- psihičnih dejavnikov: stres v službi, občutek potrtosti ali brezizhodnosti, proslavljanje veselega dogodka, utapljanje žalosti, tolažba.

Zakaj je prenajedanje tako škodljivo?

Fizične in psihične spremembe, ki jih prenajedanje povzroči telesu so:

- Napihnjenost: zaradi velike količine zaužite hrane, se trebuh napihne, želodec pa je nabito poln, zaradi česar telo le stežka predeluje nenaden naval hrane. Napihnjen želodec pritiska navzgor ter tako povzroča občutek zadihanosti, saj pljuča nimajo dovolj prostora, da bi delovala normalno. Za nameček se med prenajedanjem običajno zatekamo k nezdravi hrani, ki vsebuje le malo vlaknin, kar le še okrepi napihnjenost in vodi do zaprtja.

- Zapeka: prenajedanje napolni želodec, zaradi česar ta pritiska na zapiralko na spodnjem delu požiralnika, kar lahko povzroči njeno razrahljanje in celo vodi do njenega odprtja. Omenjena zapiralka običajno služi zadrževanju hrane znotraj telesa, v primeru, da se odpre pa pripelje do pekočega občutka v grlu in po dolžini požiralnika, pri nekaterih pa tudi do izbruha hrane. Če se to ponovi večkrat, lahko kot oblika bulimije poškoduje dlesni in čeljust ter pripelje do razkroja zob, pogosta zapeka ali "zgaga" pa povzroči močna vnetja.

- Hormonske spremembe: poleg tega, da prenajedanje spremeni raven spolnih hormonov estrogena in progesterona, vpliva tudi na hormona "lakote", grelin in leptin, ter na kortizol, hormon, ki uravnava stres. Zaužita hrana vpliva tudi na inzulin, ki telesu pomaga pravilno presnavljati sladkor, saj se običajno prenajedamo s hrano, ki je polna sladkorjev, inzulin pa prekomeren vnos pretvori v maščobo in ga v takšni obliki tudi shrani v telesu. Posledice se občuti kot nihanje energije, izčrpanost, utrujenost in koprnjenje po večji količini hrane, na dolgi rok pa tudi kot sladkorno bolezen.

- Porast teže: normalno prehranjevanje tekom tedna, ki mu sledi nažiranje čez vikend, običajno vključuje vnos velikega števila praznih kalorij oziroma osiromašenih dobrih hranilnih vrednosti, zaradi česar se rado zgodi, da se kilogrami, ki se jih izgubi med tednom, tekom vikenda vrnejo in v ponedeljek znašajo celo več kot pred prenajedanjem. Slednje je običajno posledica prekinitve rutine, veseljačenja in uživanja večjih količin hrane in alkohola v dobri družbi.

- Pomanjkanje hranil: čeprav se "pomanjkanje hranil" sliši kot nepomemben podatek, ima lahko na telo uničevalne posledice, kot so omotičnost, zadihanost, hitrejše staranje kože ter slabljenje srca in kosti. Vnos zadostne količine sadja in zelenjave v telo je bistvenega pomena za njegovo zdravo delovanje.

- Tesnoba in slabo razpoloženje: po prenajedanju se marsikdo počuti slabo, pretežko, tesnobno in zaskrbljeno, predvsem pa se bori s slabo vestjo. Slednje se lahko nekoliko izravna z več telesne vadbe naslednjega dne in pa seveda, z izogibanjem nadaljnjih tovrstnih podvigov.

Kako se izogniti prenajedanju in kljub temu uživati v hrani?

Prenajedanje skoraj vedno izvira iz občutka neverjetne lakote, za katerega se zdi vnos hrane edina prava rešitev. V primeru, da je posameznik sit, do prenajedanja le redko pride, oziroma je to omejeno na enega ali nekaj dogodkov preko celega leta. S časom in hrano, ki nam je običajno na razpolago, je to pogosto lažje reči kot storiti, vendar na srečo obstaja zdrav in hiter način s katerim lahko napolnimo želodec in lažje premostimo čas med obroki ter preprečimo prenajedanje – glukomanan.

Zakaj lahko Alinea glukomanan pomeni takšno razliko?

Alinea glukomanan vsebuje naravno korenino konjaca glukomanan, ki vsebuje obilico vlaknin in se ob stiku s tekočino močno napihne, kar pomeni, da v želodcu zagotavlja močan občutek sitosti. Ker ne vsebuje sladkorja, maščob, škroba, beljakovin ali kalorij, se jo lahko zaužije v času, ko se že vnaprej zavedamo, da bomo s hrano pretiravali: ob rojstnih dnevih, proslavah, zabavah itd., saj naše telo tako ne bo zmožno zaužiti velikih količin hrane, za nameček pa bomo lahko jedli brez slabe vesti, saj bo že kalorični vnos hranil, ki jih bomo vnesli v telo posledično veliko manjši. Če ne verjamete pričevanjem naših strank ali nam, zaupajte EFSI, evropski agenciji za varnost hrane, ki je glukomanan odobrila kot edino učinkovito sredstvo za izgubo telesne teže.