Zakaj uživati vlaknine?

Hrana, ki je bogata z vlakninami je lahko v veliko pomoč pri vzdrževanju zdrave ravni sladkorja v krvi, ki je zaslužen za protivnetno delovanje ter tako pomaga k boljšemu zdravju celotnega telesa, saj tovrstna hrana omogoča postopno sproščanje inzulina v kri, kar prispeva k skladiščenju manjše količine glukoze v krvi in je koristno za vse, predvsem pa za tiste, ki imajo pogosto težave s sklepi in kroničnimi vnetji ter odvečnimi kilogrami.

Kaj so?

Vlaknine so izjemno kompleksni ogljikovi hidrati, ki jih najdemo le pri rastlinah ter običajno predstavljajo dele rastlin, ki jih je težko prebaviti. V nasprotju z drugimi ogljikovimi hidrati, telo vlaknin ne prebavlja v celoti, kar pomeni da tudi ne more izkoristiti kalorij, ki jih prinašajo, iz istega razloga pa jih tudi ne prištevamo med hranila pa čeprav jih je v razpredelnicah za označevanje živil običajno najdemo, saj lahko le tako ugotovimo katera živila so bogata z njimi.

Vrste vlaknin

Poznamo dve vrsti prehranskih vlaknin: topne in netopne. Telesu koristita prav oba tipa, saj preprečujeta zaprtje ter zmanjšujeta možnost za pojav raka na črevesu ter tudi drugih vrst te zahrbtne bolezni, zmanjšujeta raven slabega holesterola in srčnih bolezni ter pomagata uravnavati raven sladkorja v krvi kot smo omenili že v uvodu. Kot da to še ni dovolj, je vlakninsko bogata hrana tudi precej nasitna, zato boste ob njenem zaužitju siti precej dlje in se tako tudi lažje izognili vmesnim prigrizkom in prav vsi vemo, da slednje močno pomaga pri hujšanju ter ohranjanju zdravega telesa.

Kje jih najdemo?

Čeprav vlaknine ne spadajo med hranila, vseeno predstavljajo zelo pomemben del uravnotežene prehrane. Najdemo jo lahko v sadju, zelenjavi, stročnicah, ovsenih kosmičih, polnozrnatih žitaricah, soji, leči, oreških ter semenih in prepričani ste lahko, da je njihov vnos zadosten vse dokler omenjene vrste hrane uživate vsaj nekajkrat na teden. Ženska pod starostjo 50 let mora v telo dnevno vnesti vsaj 35g vlaknin, medtem ko mora moški zadostiti potrebi po 38g. Pri prehranjevanju s tovrstno skupino živil pa je potrebno biti pozoren, da z njimi hkrati popijemo tudi zadostno količino vode, saj boste tako preprečili neželene stranske učinke in poskrbeli, da bodo vlaknine nemoteno potovale po vašem prebavnem traktu.

5 nasvetov za povečanje vnosa vlaknin v telo:

  • Dan začnite s skledo polnozrnatih žitaric ter nekaj svežega sadja.
  • Na svoj jedilnik dodajte lečo, ječmen in sadje.
  • Pazite, da zelenjave ne boste prekuhali, zato jo raje dušite na pari, saj boste lahko le tako ohranili kar največ vlaknin.
  • V svoj najljubši jogurt dodajte oreške ali granola kosmiče z majhno vsebnostjo maščob.
  • Če se le da, sadje uživajte vključno z lupino (kjer je to seveda zdravo!), ki ste jo pred zaužitjem dobro umili, saj se večina vlaknin v sadju in zelenjavi skriva ravno v njihovi povrhnjici.

Vir: http://justnaturallyhealthy.com/2015/06/03/5-tips-to-increase-your-fiber-intake/?c=HLB