Zdravstveni strokovnjaki pravijo, da je napihnjenost ena izmed najbolj pogostih težav o katerih se pritožujejo pacienti. Neprestana napihnjenost ni le fizično nelagodna, temveč vzbuja tudi slabo počutje, ki je v večini primerov povezano s pomanjkanjem samozavesti in slabo samopodobo, ki spremlja napihnjen trebuh.

Zakaj sem nenehno napihnjen/a?

Med najpogostejše vzroke napihnjenosti uvrščamo:

  • - Razrast črevesnih glivic
  • - Intoleranco na določene vrste hrane
  • - Glutensko intoleranco ali celiakijo
  • - Odpornost na inzulin
  • - Nepravilno kombiniranje živil
  • - Prehranjevanje ob napačnem času
  • - Primanjkljaj prebavnih encimov (vključno z laktozno intoleranco)
  • - Drugi vzroki črevesne disbioze – razrast bakterij ali parazitov v tankem črevesju


Za nekatera izmed omenjenih zdravstvenih stanj se lahko testiramo, npr. intoleranco na določeno vrsto hrane, alergijo na gluten, celiakijo, odpornost na inzulin itd., ter simptome zdravimo na podlagi tega, v primeru, da vira napihnjenosti ne moremo odkriti tako hitro ali sploh ne, si lahko pomagamo z učinkovitimi in preprostimi rešitvami.

Kako odpraviti napihnjenost?

Če se želite znebiti napihnjenosti, skušajte najprej sami odkriti vzrok za vaše težave, nato pa s potrebnimi spremembami stremite k preprečitvi nadaljnje napihnjenosti.

1.) Razrast črevesnih glivic: je zelo razširjen pojav, ki ga običajno povzroča pogosto ali dolgotrajno jemanje antibiotikov. Do tega običajno pride zaradi pogostih vnetij ušes ali mandljev, močne prisotnosti aken ali pogostih vnetij urinarnega trakta, še posebno mehurja. Jemanje antibiotikov spremeni črevesno floro posameznika, ki tako postane popolno gojišče glivic, znanih oportunističnih organizmov.
Prevelika prisotnost glivic povzroča fermentacijo hrane, ki se tako odraža v obliki napihnjenosti in vetrov, pri nekaterih ljudeh pa tudi na porastu krvnega sladkorja ali hrepenenja po ogljikovih hidratih, nažiranju, slabši možnosti razmišljanja, utrujenosti, vaginalnih vnetjih in celo kožnih glivičnih vnetjih.
Rešitev: uživajte najmanjšo možno količino sladkorja ter uživajte veliko probiotikov ter prehranskih dopolnil za uravnavanje črevesne flore in mikrobiote, kot je EnteroFlore.

2.) Intoleranca na določeno vrsto hrane: ni isto kot alergija na hrano. Intoleranca je zapoznel odziv telesa na določeno vrsto hrane in ne takojšen odziv telesa v obliki srbenja, otekanja ali celo anafilaktičnega šoka. Intoleranca hrane povzroča imunski stres in vnetja, kar med drugim vodi do razdražljivega črevesja in napihnjenosti, najpogosteje pa jo najdemo v obliki intolerance na mleko, jajca, določene vrste sadja (banane, citrusi, ananas), oreščke (mandlji in arašidi), žita in koruzo. Intoleranca na hrano se pogosteje pojavlja pri ljudeh z alergijami ali avtoimunskimi boleznimi v družini, tistih z izpuščaji in astmo, lahko pa je povezana tudi z mnogimi kožnimi stanji, motnjami prebavnega trakta in celo pomanjkanjem energije.
Rešitev: intoleranco in alergije lahko ugotovimo s pomočjo diagnostičnega testa ter se posledično izogibamo uživanju živil, ki povzročajo zdravju škodljive reakcije. S takšnim ravnanjem bi morala napihnjenost ponehati po 4-6 tednih.

3.) Glutenska intoleranca in celiakija (resnejša oblika glutenske intolerance): sta definitivno v porastu, temu pa je tako predvsem zaradi velikih sprememb na področju žit v zadnjih 50-ih letih ter tudi množičnega prehranjevanja z izdelki iz žita. Ljudi z glutensko intoleranco je tako čedalje več, med najbolj pogoste simptome omenjenega pa se uvrščajo napihnjenost z ali brez vetrov, zaprtje ali driska.
Rešitev: s preprostim testom glutenske intolerance je preprosto ugotoviti občutljivost na omenjeno sestavino živil, lahko pa se tudi podate na 5-tedensko strogo dieto brez živil, ki vsebujejo gluten, pa boste lahko prav tako prišli do ustreznih ugotovitev, le dlje bo trajalo. Če ugotovite, da ste glutensko intolerančni, lahko pšenico zamenjate z rižem, kvinojo, sladkim krompirjem ipd., tako pa se boste lahko tudi znebili napihnjenosti.

4.) Odpornost na inzulin: inzulin je hormon, ki se iz trebušne slinavke sprošča kot odziv na glukozo (sladkor) v krvi. Stopnja inzulina po obroku dramatično naraste, pri zdravem človeku pa začnejo celice iz obtoka zato črpati glukozo in maščobe. Pri ljudeh, ki so odporni na inzulin ali se nanj slabo odzivajo, tako pride do toksičnih količin glukoze v krvi, znano kot povišan krvni sladkor, vendar lahko na srečo to preizkusimo s pomočjo preprostega testa. Med najpogostejše simptome povišanega krvnega sladkorja spada nenaden porast teže (v obdobju 2-3 let), močno koprnenje po ogljikovih hidratih in slaščicah, povečan apetit, občutek utrujenosti in napihnjenosti po jedi.
Rešitev: odpornost na inzulin je lahko izjemno moteča, vendar pa se stanje lahko reši že s pomočjo določenih sprememb na področju prehranjevanja in redno telesno vadbo.

5.) Nepravilno kombiniranje živil: ste vedeli, da lahko kombiniranje živil močno vpliva na to, kako so ta prebavljena? Nekateri ljudje so na to veliko bolj občutljivi kot drugi, nepravilno kombiniranje hrane pa lahko prebavni proces upočasni do te mere, da postane človek zaradi tega popolnoma napihnjen, njegova prebava pa močno oslabljena.
Rešitev: sadje vedno jejte samo in ga en kombinirajte z drugimi skupinami živil, še posebno ne z beljakovinami. Prav tako se izogibajte skupnemu uživanju beljakovin in ogljikovih hidratov in zajtrk raje začnite s sadnim sokom, nadaljujte z oreščki, za kosilo si privoščite meso z zelenjavo, za večerjo pa večerjo z ogljikovimi hidrati, npr. pečenim sladkim krompirjem in zelenjavo.

6.) Prehranjevanje ob napačnem času: je pogost vzrok napihnjenosti, s tem pa mislimo predvsem na uživanje velikih količin hrane naenkrat, sploh preden se odpravimo v posteljo, ter prehranjevanje po tem, ko več ur preživimo popolnoma brez kakršnegakoli grižljaja. Prebavne težave se še posebno rade pojavijo pri ljudeh, ki preskočijo zajtrk, nato pa si privoščijo obilno kosilo, saj prebavni sistem tako ob nenadnem vnosu velikih količin hrane doživi šok ter nenaden porast sladkorja v krvi in inzulina, posameznik pa se začne počutiti utrujenega in napihnjenega in v iskanju produktivnega dne posega po kofeinu.
Rešitev: naše telo najbolje deluje z rednim in konsistentnim prehranjevanjem, zato se potrudite in v roku ene ure po prebujanju pojejte zajtrk, okoli 13h si privoščite kosilo, 19h pa večerjo. Vmes zaužijte malico, pa boste ves dan siti in nenapihnjeni, vaše telo pa bo normalno delovalo.

7.) Primanjkljaj prebavnih encimov: prebavne encime proizvaja trebušna slinavka, ki tako pomaga pri razgradnji hrane v obliko, ki jo lahko telo lažje razgradi in vsrka: beljakovine, ogljikove hidrate, maščobe in laktozo. Telo včasih ne proizvaja dovolj encimov, kar vodi do napihnjenosti, bolečin v trebuhu, težav s prebavo in nerednem odvajanju blata, do tega pa lahko pride zaradi: 1.) intolerance na določeno vrsto hrane, kar povzroča vnetja prebavnega trakta, 2.) razrasta bakterij/kvasovk/parazitov, 3.) pomanjkanja želodčne kisline, 4.) kroničnega stresa in 5.) staranja.
Rešitev: stanje se lahko izboljša s pomočjo prehranskih dopolnil, ki izboljšujejo črevesno mikrobioto, npr. EnteroFlore.

8.) Drugi vzroki črevesne disbioze: neravnovesje organizmov v prebavnem traktu je zelo pogosto; še več, veliko ljudi v sebi nosi celo dodatne patogene bakterije in celo parazite, ki uničujejo črevesno mikrobioto. Slednje se najpogosteje kaže v obliki diareje, izgube teže in napihnjenosti ter izčrpanosti, običajno pa se pojavlja še posebno pri ljudeh, ki veliko potujejo.
Rešitev: najlažje vam bo pomagal zdravnik, ki bo z odvzem vzorca blata ugotovil kaj natanko se dogaja v vašem črevesju, nato pa vam predlagal ustrezno rešitev.

Paket zdravo črevesje je preverjena pot - zakaj?

Za vse, ki si želijo iz črevesja in črevesnih sten odpraviti odpadne snovi ter s tem odpraviti težave s črevesjem, neredno prebavo, vetrove, splošne težave s presnovo, okrepiti odpornost (imunski sistem), začeti z dieto, si zagotoviti vzpostavitev zdrave črevesne mikrobiote in optimalno gibanje črevesja.

Paket: Zdravo črevesje vsebuje 20 BiOrigine ampul za čiščenje črevesje in 16 probiotičnih kapsul Enteroflore za 8 dnevno intenzivno vzpostavite zdrave črevesne mikrobiote.

Vzpostavitev zdrave prebave in čistega črevesja še nikoli ni bila preprostejša:

1. Prvih 20 dni očistite črevesje z ampulami BiOrigine: Vsako jutro vzemite 1 ampulo, ki jo lahko jemljete samostojno ali pa skupaj s kozarcem vode.

2. Po končanem čiščenju črevesje nadaljujte 8 dni s probiotičnimi kapsulami EnteroFlore:  2 kapsuli dnevno in sicer eno pred jutranjim in eno pred večernim obrokom. Skupaj 8 dni.