Uživanje hitre hrane, vključno z obdelano, ocvrto in takšno, ki vsebuje barvila in umetne dodatke, ima lahko izjemno negativne posledice na možgane in čustva in to celo do te mere, da se lahko ta vpliv primerja s tistim, ki ga povzročajo droge. Slednje se zgodi, ker omenjena živila stimulirajo kratkoročne nagrajevalne centre v centralnem živčnem sistemu, kar lahko sčasoma vodi do odvisnosti od določene vrste hrane in razpoloženjskih nihanj, posledično pa tudi do dolgoročnega poslabšanja zdravja. 

Cela vrsta študij je pokazala, da mladi in stari, ki jejo več sadja in zelenjave veljajo tudi za čustveno precej bolj stabilne in vesele, poleg tega pa je tudi njihova stopnja stresa in napetosti veliko manjša. Nedavna raziskava je pokazala celo, da antioksidanti, ki se skrivajo v omenjenih vrstah hrane močno pripomorejo k čustvenem zadovoljstvu.

Študija, ki so jo izvedli leta 2013 in objavili v časniku British Journal of Health Psychology je preučevala soodvisnost med prehrano in razpoloženjem 281 mladih ter razkrila, da so posamezniki, ki uživajo veliko sadja in zelenjave po naravi veliko bolj mirni, zadovoljni in bolj energični, zaradi česar so se tovrstne študije v zadnjem času še okrepile. Stanje omenjene vznesenosti in vsesplošnega zadovoljstva naj bi tako vzpostavili z uživanjem sedmih zelenjavno-sadnih obrokov na dan, med katere naj bi morali nujno uvrstiti zeleno zelenjavo, brokoli, avokado, šparglje ter kokos, omenjeno pa lahko še izboljšamo z redno vadbo ter prehranskimi dopolnili, ki zagotavljajo vnos zadostne dnevne količine mineralov in vitaminov.

Zelenolistnata zelenjava

Zelenolistnata zelenjava, npr. špinača, ter pesa, koleraba in kale zelje so  polni hranil, ki jih možgani in telo preprosto obožujejo. Omenjene vrste zelenjave namreč vsebujejo obilico magnezija (sploh špinača), ki pripomore k večji sprostitvi in večji možganski aktivnosti, za nameček pa so tudi polne vitamina B in folata, ki sta znana blažilca stresa. V tej skupini ima pomembno mesto tudi spirulina, ki ne vsebuje le pravo zakladnico beljakovin, mineralov in vitamina B12, temveč pomaga uravnavati celo krvni sladkor in še posebno dobro vpliva na dvig razpoloženja!

Glavnata zelenjava

Brokoli, cvetača in zelje vsebujejo veliko vitamina C, selena in triptofana ter antioksidantov s katerimi se boste veliko lažje borili s fizičnimi, umskimi in čustvenimi napori ter tako z uživanjem le enega izmed omenjenih plodov na dan poskrbeli za zdravje celotnega telesa!

 

 

Avokado

Avokado velja za hranilno super hrano, saj je nasičen z zdravo mešanico beljakovin, vitamina B6 in folata, ki imajo pomemben vpliv na sprostitev telesa in dvig hormona serotonina v krvi!

Šparglji

Ti dolgi, zeleni plodovi skrivajo pomemben vir triptofana ter folne kisline, ki je znana po svojem vplivu na dvig razpoloženja, zato je med nosečnostjo njeno jemanje priporočljivo tudi za nosečnice. Poleg vsega omenjenega se v njih nahaja tudi vir vitamina A, B6, c, K, tiamina, cinka in beta karotena. Ko uživate šparglje pa v telo ne vnesete le omenjenega, temveč tudi glutation, ključno hranilo, ki pomaga pri protivnetnem delovanju in ima poleg tega še detoksikacijsko funkcijo. 

Kokos

Dandanes lahko na trgu živil kupite nešteto izdelkov iz kokosa, vključujoč kokosovo mleko, maslo in celo kefir. Čedalje več ljudi odkriva pozitivne učinke kokosa, vendar pa jih je veliko še vedno presenečenih nad ugodnim vplivom, ki ga ima tudi na čustveno dobrobit ljudi. Kisline v njem namreč pripomorejo k večjem zdravju možganov in k boljšem razpoloženju in to celo do takšne mere, da posamezniki čutijo izjemno izboljšanje celo, ko zaužijejo le žlico tega okusnega sadeža!

Vir: http://justnaturallyhealthy.com/2015/05/21/6-foods-to-boost-your-mood/?c=HLB