Verjetno vas povečana telesna teža ne bi pretirano presenetila, če bi v nekem obdobju začeli več jesti, piti ali bi prenehali s telesno aktivnostjo. Problem nastopi, ko začnemo kilograme pridobivati, ne da bi se zavedali vzroka. Zdi se nam, da vse počnemo enako, toda številke na tehtnici rastejo!

Preverimo 4 najpogostejše razloge, ki lahko botrujejo neželeni teži, ne da bi se jih sploh zavedali.

1. Pomanjkanje spanja, utrujenost, stres

Dobre spalne navade  lahko znatno izboljšajo kakovost življenja. Velikokrat se zgodi, da imamo obdobja utrujenosti, popoldanske zaspanosti in glavobole, čez dan pa hlastamo za mastno in sladko hrano, toda redko pomislimo, da težave morda preprosto izvirajo iz nezadostnega ali slabega spanja.

Posledice nekakovostnega ali nezadostnega spanca so lahko precej nevšečne, na dolgi rok celo alarmantne. Spanec je namreč temelj dobrega počutja in ustrezno delujočega zdravega telesa.

Pri pomanjkanju spanja gre za dve nevarnosti zaradi katerih se lahko redimo. Prvič; ko bedimo dolgo v noč je velika verjetnost, da bomo ponoči posegali po hrani (posebej visoko kaloričnimi prigrizki) in drugič; nenaspani in utrujeni bomo naravnost hlastali za visoko kalorično, mastno in sladko hrano. To gre pripisati predvsem hormonskim spremembam v telesu, ki nastopijo, ko je telo utrujeno in nenaspano.

 

2. Treniram, toda kilogrami ostajajo!

To je ena od najpogostejših zagat telesno aktivnih ljudi in tistih, ki s prehrano skrbijo za svoje zdravje, telesno težo in videz. Preverimo kje največkrat tiči težava.

Kar se tiče vadbe za izgubo maščob, so uteži oziroma vaje za moč vedno najboljša izbira, saj se med njihovim delovanjem porablja predvsem telesna maščoba. Na dolgi rok se bodo za samo izgubo maščob odrezale bolje kot aerobne vaje. Le dve 15-20 minutni vadbi z dvigovanjem uteži tedensko pozitivno vplivata na hitrejši metabolizem, krvni tlak, presnovo inzulina in zmanjšanje obsega pasu, stegen, zadnjice in rok.

Torej; najboljši način za odpravo telesnih maščob je povečanje mišične mase. Gre za "jačanje" mišičnega tonusa, kot radi rečemo, kar pa, če smo čisto iskreni, tudi močno polepša videz in obliko telesa.


3. Čustveno prenajedanje

Čustveno hranjenje se od “navadnega” razlikuje po tem, da jemo, četudi nismo lačni. Čustveno, pravimo zato, ker gre velikokrat za zapolnitev  čustvene “praznine” oz. iskanje takojšnjega občutka topline in sreče s hrano. Takšno prehranjevanje pogostokrat občutijo posamezniki po opustitvi kajenja. “Nekaj mi manjka”, radi potarnajo. In tisto “nekaj” rado zapolnijo s prigrizki, ki hitro vodijo do prekomerne telesne teže. Razlogi za takšno prehranjevanje ali “nagrajevanje” s pregrešno kalorično hrano so lahko številni. Med drugim lahko takšnemu emocionalnemu prehranjevanju botruje tudi stres. Ko se dvigne stresni hormon kortizol, nam le ta povzroči željo po slanem, po sladkem, po mastnih živilih ...

Takšnega prehranjevanja se na dolgi rok ne bomo znebili, ne da bi začeli delati na sebi, potreben bo psihološki pristop. Pomaga zapisovanje stanj v katerih smo posegli za hrano in posledično ugotovitev “vzorca” za takšno početje. Za vmesni čas in lažjo prebroditev takšnega prenajedanja pa lahko pomaga tudi prehransko dopolnilo.

 

4. Zastajanje vode

Zastajanje vode je težava, ki se v telesu največkrat odraža kot občutek napihnjenosti, videz zabuhlega obraza, oteklih nog in rok, nezmožnost izgube telesne teže ter pomanjkanje energije. Kopičenje odpadne vode v telesu nam tako lahko uniči še tako prijeten dan. Občutek neprijetnega napihovanja in oteklih okončin nas lahko spravita iz tira že ob natikanju najljubšega para čevljev ali pomerjanju oblekice.

O zastajanju vode govorimo takrat, ko se tekočina neustrezno izloča iz telesa oz. tkiv, vključujoč kožo. Poznamo splošno zastajanje vode po celem telesu in lokalizirano (npr. ko imamo zgolj otekle noge).