Semena chia izhajajo iz Južne Amerike, kjer so jih začeli uživati že Maji in Azteki, njihova uporaba pa se je ohranila vse do današnjega dne. V Evropi so postala znana šele pred nekaj leti, zato skušajo znanstveni strokovnjaki z izpostavljanjem njihovih blagodejnih učinkov na naše telo opozoriti na prednosti uživanja tega bisera narave.

1. Omega-3 kisline
Semena chia so bogata z maščobami, še posebno omega-3, ki izstopajo po svojih blagodejnih učinkih na naše telo. Te zdravju koristne maščobe sestavljajo kar 60 odstotkov semen chia, izmed katerih velik delež predstavlja tudi alfa linolenska kislina ali ALA, ki pripomore k blaženju vnetij, izboljšanju umskih sposobnosti in zmanjšanju holesterola.

2. Vlaknine
Tudi vlaknine so močno povezane z zmanjševanjem vnetij, zniževanjem holesterola in uravnavanjem prebave, zato so semena chia preprosto idealna v primeru, če imate težave z omenjenimi obolenji. Le 2 žlici semen vsebujeta kar 10 gramov vlaknin, kar je kar tretjina priporočenega dnevnega vnosa!

3. Antioksidanti
Semena chia so bogata tudi z antioksidanti, ki pripomorejo k večji zaščiti telesa pred prostimi radikali in rakom, zavirajo pa tudi proces staranja. Da sploh ne omenjamo, da so brez da bi jih hranili v hladilniku, semena chia užitna kar 2 leti!

4. Minerali
Dve žlici semen chia vsebujeta kar 18% dnevnega priporočenega vnosa kalcija, 35% fosforja, 24% magnezija in približno 50% mangana, kombinacija naštetih mineralov pa pomaga preprečevati hipertenzijo in vzdrževati zdravo telesno težo, poleg tega pa je tudi pomembna za zagotavljanje zadostne količine metabolizmu.

5. Sitost
Le kaj več bi si lahko želeli od živila kot to, da je zdravo in poleg tega daje še občutek sitosti? Semena chia zagotavljajo prav to, tako da boste lahko z njimi koristno zapolnili skomine po prehranjevanju med obroki, za kar bo poskrbela visoka vsebnost beljakovin in vlaknin.

6. Odsotnost glutena
Dobra novica za vse s celiakijo! Semena chia lahko uživajo tudi slednji, saj ne vsebujejo glutena!

7. Nadomestek jajc
Semena chia ob stiku s tekočino nabreknejo, kar lahko prijetno izkoristite tako da jih uporabite namesto jajc ter tako znižate raven holesterola v telesu ter povečate hranilno vrednost hrane, ki vsebuje ta semena. Kot nadomestek jajc lahko 1 veliko žlico semen chia zmešate s 3 velikimi žlicami vode ter počakate 15 minut, da semena popijejo vso tekočino.

8. Lahko prebavljiva
V nasprotju z lanenini semeni, ki so prav tako bogata z omega-3 maščobami, vlakninami in minerali, semen chia ni potrebno mleti za to, da bi lahko iz njih dobili kar najvišjo hranilno vrednost, saj jih lahko zaužijete kar cela.

9. Dislipidemija
Študija, ki so jo objavili v časniku »British Journal of Nutrition«, je pokazala, da uživanje semen chia kot maščobnega vira lahko zmanjša raven trigliceridov in slabega holesterola ter poveča raven dobrega holesterola. Raziskava je pokazala tudi, da v primeru, da semena chia uporabimo namesto drugega vira maščobe, npr. koruznega olja, vsebnost alfa linolenske kisline lahko prepreči visoko raven trigliceridov ter celo zmanjša centralno debelost.

10. Uravnavajo krvni sladkor
Semena chia igrajo pomembno vlogo tudi pri uravnavanju ravni inzulina v krvi, saj lahko slednjo precej zmanjšajo!