Se tudi vi večji del noči premetavate po postelji v upanju, da vam bo štetje ovac pomagalo pri tem, da bi zaspali, a to kljub vaši vztrajnosti nikakor ne deluje? Nespečnost je lahko resnično mučna, škodljiva za naše zdravje, razpoloženje, produktivnost in na splošno zmanjšuje kvaliteto življenja.

Morda veliko potujete, imate izmensko delo, nereden vzorec spanja, ste pod stresom ali pa se le s težavo izklopite po napornem delu. Karkoli že povzroča vašo nespečnost, smo prepričani, da vam bodo spodaj napisani nasveti pomagali pridobiti vsaj nekaj dodatnih minut spanca.

Z upoštevanjem nasvetov in sočasno uporabo kapsul Melatonin in baldrijan pa lahko nespečnost celo popolnoma odpravite!

TEMA

Tema v spalnici sporoča našim možganom, da smo pripravljeni na spanje. Če pogosto menjavate spalni prostor, oziroma ne morete zatemniti spalnega prostora, razmislite o tem, da bi si morda priskrbeli kvalitetno spalno masko.

TIŠINA

Tako kot svetloba, nam tudi hrup preprečuje, da bi zaspali. Vložite nekaj denarja v mehke in kvalitetne spalne slušalke, ki vas med spanjem ne bodo motile ali pa si predvajajte pomirjujočo glasbo, če vas popolna tišina moti.

DIHANJE

Za pomiritev, lahko uporabite posebno ti. 4-7-8 tehniko dihanja, ki je dobro poznana tudi pri vadbi joge. Vdihnite skozi nos in med vdihom štejte do 4, zadržite dih in štejte do 7, nato pa počasi izdihnite in štejte do 8. Takšno dihanje naj bi poleg tega, da vas bo pomirilo, tudi v možganih sprožilo kemikalije za dobro počutje in pomagalo pri odpravi stresa.

ETERIČNA OLJA

Aromaterapija je že stoletja poznana kot naravno zdravilo proti nespečnosti. Eterična olja sivke, kamilice, listov in cvetov pomarančevca ter druga eterična olja, so že dolgo poznana po svojih psiholoških in biokemičnih učinkih ter vpliva na možgane in centralni živčni sistem, pa tudi na naša čustva.

DREVO SKRBI

Nekateri strokovnjaki priporočajo, da pišete dnevnik oziroma spisek stvari, ki jih morate narediti, vendar za tiste, ki imajo težave s spanjem to morda ni najbolj priporočljivo. Poskušajte si predstavljati drevo, na katerega boste pred spanjem obesili vse svoje skrbi. Drevo bo vaše skrbi stražil celo noč, hkrati pa vas bo varoval med spanjem.

PRIGRIZEK

Dokazano je, da lahek prigrizek z nizkim glikemičnim indeksom ogljikovih hidratov pred spanjem, ugodno vpliva na naše spanje. Takšna hrana naj bi pomagala našim možganom proizvajati seratonin, nevrotrazmiter, zaradi katerega smo srečni in sproščeni. Poizkusite pred spanjem pojesti npr. banano, pest borovnic ali majhen zdrav ovsen piškot.

AKUPRESURNE TOČKE

Akupresura zdravi veliko zdravstvenih težav, med drugim pa pomaga tudi pri težavah z nespečnostjo. Obstajata dve večji akupresurni točki. Prvo boste našli tako, da boste s prsti zatipali manjšo vdrtino na začetku nosu med vašimi obrvmi, druga pa je na stopalu in je približno za tretjino odmaknjena od konic vaših prstov.

STRES

Pred spanjem poskušajte razmišljati pozitivno. Večina ljudi pred spanjem, takrat ko so kar naenkrat sami s svojimi mislimi, začne na stvari gledati veliko bolj pesimičnisto, kot so jih videli pred spanjem. Prihajajoče dogodke, obveznosti in na splošno potek dni, pred spanjem navadno vidimo veliko bolj pesimistično kot so oziroma kot bodo v resnici. Recite si, da je dovolj stresa in se poskušajte osredotočiti na bolj pozitivne misli.

VIZUALIZIRAJTE

Ko si predstavljate potek sproščanja, uporabite vse vaše čute. Poskušajte si predstavljati, kako izgleda celoten postopek idealne sprostitve. Ne le na videz, ampak tudi kako diši in kaj pri tem občutite. Vizualizirajte s celim telesom.

PREHRANSKA DOPOLNILA

Ste vedeli, da je melatonin človeku lasten hormon, ki pa ga mnogim primanjkuje? Uradno zastopana dnevna količina melatonina je odvisna od posameznika in zato morajo nekateri, za kvaliteten spanec, melatonin nujno nadomeščati s prehranskim dopolnilom. Prednost takšnega prehranskega dopolnila kot je Melatonin iz Vitarmonyla je v tem, da za razliko od zdravil na recept (iz skupine benzodiazepinov), ne povzroča odvisnosti.